بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
فروشنده‌ها قوی‌تر از خریداران؛

شرکت‌های سرمایه‌گذار در بهمن ماه چه کردند

بررسی فعالیت شرکت‌های سرمایه گذار حاضر در بازار سرمایه می‌تواند چراغ راه باقی سهامداران باشد و سمت و سوی آن‌ها را در این بازار پررونق مشخص کند.
کد خبر : ۲۱۲۲۳۹

شرکت‌های سرمایه‌گذار در بهمن ماه چه کردند

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بازار سرمایه روز‌های پررونق را سپری می‌کند و حال اغلب سرمایه‌گذاران در این بازار خوب است.

قیمت اغلب سهم‌ها در سال جاری چند برابر شده و کم نیستند سهم‌هایی که با حباب مواجه هستند و قیمت آن‌ها با ارزش ذاتی فاصله بسیاری دارد. با همه این اوصاف، قطار بورس با شتاب بالا در حرکت است و دست انداز‌ها را یکی پس از دیگری رد می‌کند.

در چنین شرایطی نیم نگاهی به شرکت‌های سرمایه‌گذاری حاضر در بازار سرمایه انداختیم و وضعیت این شرکت‌ها در بهمن ماه را از لحاظ خرید و فروش بررسی کردیم.

در بهمن ماه، شرکت‌های حاضر در گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» در مجموع بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نقدینگی وارد بازار سرمایه کردند و اقدام به خرید سهام و حتی اوراق مشارکت حاضر در بورس کردند.

در مقابل، این شرکت‌ها بیش از ۱۵ هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال سهام به فروش رساندند و نقش عرضه‌کننده را در یازدهمین ماه از سال ایفا کردند.

در واقع، شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیش از آن که خریدار باشند، در قامت فروشنده ظاهر شدند و سعی کردند از رشد قیمت‌ها استفاده کنند و سود در حساب‌های خود بنشانند.

در میان این شرکت ها، بیشترین مبلغ فروش در «ومهان» رقم خورد و به همین ترتیب، فروشنده برتر بهمن ماه بود. از نگاهی دیگر، «سرچشمه» تنها خریدار سهم بود و میلی به فروش در آن ماه از خود نشان نداد. از طرفی، «واعتبار» و «وتوصا» فقط اقدام به فروش سهام کردند و خریدار نبودند.

به طور کلی می‌توان گفت برآیند معاملات ۵۷ درصد از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بهمن ماه به سمت عرضه و فروش بوده و ۴۳ درصد دیگر، برآیند خرید داشته‌اند.

در تصویر زیر فعالیت این شرکت‌ها را در بهمن ماه مشاهده می‌کنید؛

شرکت‌های سرمایه‌گذار در بهمن ماه چه کردند

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۸۴ درصد افزایش سرمایه‌گذاری در کارنامه یک ساله ثبت شد؛

رشد ۶۱ درصدی سرمایه‌گذاری بورسی "سرچشمه"

رئیس هیات مدیره این شرکت سرمایه‌گذاری در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

سود خریدهای بزرگ در جیب "وتوصا"

مدیرعامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در گفتگو با بورس نیوز:

"تامین مالی عام" راهی برای رشد شرکت‌ها

ارسال نظر