بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

"خودرو" جامانده‌ای که رشد می‌کند!

به نظر می‌رسد میزان تمایل برای ورود به صنعت خودرو، با در نظرگرفتن عقب افتادگی نسبت به دیگر صنایع افزایش یابد.
کد خبر : ۲۱۸۴۷۲
 
 
 
علیرضا قدرتی، کارشناس بازار سرمایه در بررسی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: شاهد هیجان و نوسان سنگین سهام در بازار سرمایه هستیم که ناشی از هیجانات زیاد سهامداران است. 

وی ادامه داد: این امر باعث شده صف‌های خرید تبدیل به صف‌های فروش شده و در طول روز ممکن است چند بار این رفت و برگشت بین صف خرید و فروش اتفاق بیفتد. 

مدیرعامل کارگزاری آوانوین تصریح کرد: دلیل اینگونه اتفاقات را می‌تواند رشد بسیار سریع بازار سرمایه، ورود افراد جدید و کمتر آگاه و همچنین سیل نقدینگی سرگردان به بورس دانست که تلاطمات جدی را همراه دارد و شاهد حاکم شدن هیجانات کاذب طی چند وقت اخیر بر بازار هستیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد که باید کنترل بهتری بر این هیجانات و رفتار‌های غیر ارادی افراد صورت گیرد. 

قدرتی به استقبال از سهام خودرو اشاره کرد و گفت: صنعت خودرو از معدود صنعت‌های جامانده از بازار سرمایه محسوب شده و به واسطه بسته بودن دو شرکت بزرگ این صنعت مثل سایپا و ایران خودرو، برخی سهام تابعه این شرکت‌ها نیز متناسب با سایر شرکت‌های بازار رشد نکرده اند.
 
این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش سرمایه سنگین این دو شرکت و جاماندن از بازار انتظار می‌رود که صنعت خودرو طی هفته‌های آتی جایگاهی بهتر به خود اختصاص دهد. 

وی در پایان افزود: به نظر می‌رسد میزان تمایل برای ورود به صنعت خودرو، با در نظرگرفتن عقب افتادگی نسبت به دیگر صنایع افزایش یابد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تغییر در پارادایم بازار سرمایه/ با دیدی جدید وارد شوید

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

سهم‌های بزرگ مچ صنایع کوچک را خواباند 

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

دود تصمیمات احساسی در چشم فعالان بازار 

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

بورس اسیر تصمیمات احساسی /مسئولین به هیجان بازار دامن می زنند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
داستان عقب افتادگی نیست که عمو جان اینجا باید شرکت سود داشته باشد از عدالت اجتماعی صحبت میکنی اقای باصطلاح کارشناس!!!!!!!!!!!!!!! خودرو سازی ها غرق در هزینه کردن وریخت و پاش و زیان انباشته و مدیران نالایق و فا میل بازی هستند هرگز به سود دهی نمی رسند و قیمت سهمشان باید منفی باشد در عجبم از کسانی که سهمشان را میخرند و علی الخصوص خریدار اخری .هر ساله با کلک حسابداری تجدید ارزیابی میشوند تا زیان را بپو شانند و سالهاست که یک ریال سود به سهامدارانشان ندادند و حتی سود سنوات قبل سهامداران حقوقی را بدهکارند و خلاصه صنایع فشل و ورشکسته اند که در غرب با یک دلار ان را واگذار میکنند نه اینکه در بورس سر ملت نا اگاه را شیره بما لند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
به نظرم کارشناس محترم کارشناسی بلد نیست. بهتره یک مقدار عمیق‌تر فکر کنن. دو شرکت با کلی بدهی که سهام را با دوبرابر قیمت به مردم می فروشند و جبران بدهکاری خودشون رو میکنن. حقوقی‌های شرکت سایپا رو ببینید که چند صد میلیون سهام شرکت رو با دوبراب قیمت داره میفروشه. نکنه فکرکردید دلش ررای سهامداران سوخته و داره حراج میکنه!!!!!! کمی تامل خوبه.
امیدوارم نشر بدید و سانسور نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کاش میشد حرفای این کارشناسا رو پیگیری‌میکرد ،