بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
دمای تولید و سودسازی این فولادساز بررسی شد؛

افزایش ۶۵ درصدی درآمد‌های عملیاتی "هرمز"

متوسط نرخ فروش هر تن اسلب در این سال به ۳۹ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۱۸۹۴۱

افزایش ۶۵ درصدی درآمد‌های عملیاتی شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت فولاد هرمزگان جنوب در سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۱۵ هزار و ۲۵۵ میلیارد ریالی شد. این سود که معادل ۶۱۰ ریال به ازای هر سهم بوده نسبت به سال قبل از آن کاهش ۷درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش ۶۵ درصدی درآمد‌های عملیاتی شرکت

درآمد‌های عملیاتی شرکت با توجه به رشد نرخ اسلب شرکت به ۶۱ هزار و ۳۶۷ میلیارد ریال رسیده و محصول اصلی این شرکت اسلب بود که در سال گذشته تماما در بازار‌های داخلی به فروش رسیده که مقادیر فروش اسلب در این سال به یک میلیون و ۵۵۸ هزار تن رسیده است.

متوسط نرخ فروش هر تن اسلب در این سال به ۳۹ میلیون و ۳۳۰ هزار ریال رسیده و این در حالی است که نرخ فعلی اسلب این شرکت در محدوده ۵۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است.

سود عملیاتی شرکت علیرغم افزایش محسوس درامد‌های عملیاتی آن با کاهش ۱۰ درصدی مواجه بوده و علت این امر را می‌توان در کاهش سود تسعیر ارز جستجو کرد. در حالی که سود تسعیر در سال ۹۷ به مبلغ ۱۱ هزار میلیارد ریال شناسایی شده بود، این سود در سال ۹۷ به ۴ هزار میلیارد ریال رسیده است.

شرکت فولاد هرمزگان جنوب برای سال جاری فروش ۱ میلیون و ۵۲۰ هزار تن اسلب را پیش بینی کرده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
افت ۲ درصدی نرخ فروش اسلب فولاد هرمزگان در اردیبهشت ماه؛

تحقق درآمد عملیاتی ۸.۹۳۷ میلیارد ریالی در دو ماه نخست سال جاری

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

فشار به بورس‌کالا، جهت خریداری زیر قیمت فولاد

حکایت نرخ‌ها شیرین‌تر می‌شود؛

رشد «هرمز» در زمین خارجی‌ها

سریال تکراری تحریم‌ها ببیننده ندارد؛

زره فولادی بر تن سرمایه‌گذاران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
آقای بورس نیوز و تحلیلگر محترم آیا شما واقعا با خصومت دارید صحبت میکنید و جانبدارانه مطلب مینویسید ؟ پالاشگاهی ها بین 50 تا 80 درصد درآمدهای مالیشون افزایش داشته اما تیتر زدید قطار زیان سازی پالایشگاهی ها به راه افتاد و یه مطلب هم منتشر کردید با عنوان وقتی پالایشی ها کم می آورند ، آیا پالایشی ها سهامدارانشان را نقره داغ میکنند ؟ در صورتی که عینا همین اتفاق برای فولاد هرمزگان رخ داده اما در عین ناباوری و با کمال تعجب برای فولاد هرمزگان تیتر زدید افزایش 65 دصدی درامدهای هرمز !!!!! آیا شما واقعا جانبدارانه و با خصومت صحبت میکنید ؟چرا که پالایشگاهی ها هم مثل هرمز درامد عملیاتیشون تا 80 درصد افزایش داشته . دقیقا فولاد هرمزگان هم سود عملیاتیش 10 درصد نسبت به سال گذشته با کاهش روبرو شده. اما چرا اینهمه سیاه نمایی ؟ چرا ................ ؟ مگر غیر از اینه که شپنا و شتران و شبندر و فولاد هرمزگان گزارش یکسانی منتشر کردن؟ پس چرا تیتری که برای هرمز زدید از نقره داغ شدن سهامداران هرمزگان هیچ صحبتی نکردید ؟ جالب اینجاست که شپنا نسبت به سال قبل تنها 70 درصد رشد کرده اما در مقابل فولاد هرمزگان فقط در سال 99 و به مدت دو ماه از 480 تومن تا 1200 تومن رشد کرده . اونوقت پالایشگاهی ها قطار زیان راه انداختن و فولاد هرمزگان گل کاشته . واقعا ................! مطمئن باشید اگر پالایشگاهی ها گزارشاتشون مثل گزارشات 6 ماهه درخشان بود می بایست بالای 5هزار تومن معامله میشدن . پس بنظر بنده هیچ حبابی در این گروه وجود نداره .............