بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
بورس نیوز بررسی کرد؛

مستقیم، دادگاه!

مشکل ساده‌ای که بازار پیچیده سرمایه برای آن راهکاری جز نشان دادن راه دادگاه ندارد!
کد خبر : ۲۲۲۱۹۱

مستقیم، دادگاه!/فریاد بی صدایی که لابلای بلوای بورس بازان گم شد

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه بازاری برای تمام مردم معرفی شده و طبق مقررات و قوانین، تمام افراد بالای ۱۸ سال واجد شرایط امکان دریافت کد بورسی و معامله در این بازار را دارند. ضمن اینکه امکان دریافت کد بورسی برای اشخاص زیر ۱۸ سال هم توسط قیم قانونی آنها فراهم است.

اما مشکل اینجا است که در کارگزاری ها به مادرانی که فرزندان کمتر از ۱۸ سال دارند، اجازه افتتاح حساب آنلاین نمی‌دهند؛ حال آنکه در بانک‌ها امکان افتتاح حساب توسط مادران وجود دارد.

این مشکل در یک‌سال گذشته بارها و بارها از سوی مادرانی که نتوانسته‌اند برای فرزندان خود حساب آنلاین افتتاح کنند مطرح شده و البته هر بار مجموعه بورس‌نیوز پیگیر این درخواست مادران بزرگوار، که تعداد زیادی از آنها به نوعی سرپرست خانوار هستند، بوده و تلاش کرده با مراجع مختلف و کارشناسان بازار سرمایه هم صحبت کند.

متاسفانه در بازار سرمایه ما با وجود ادعای توسعه یافتگی و... جزیره‌ای عمل شده و اتفاقا خیلی از دوستان فعال در این بازار، این درخواست مادران را موضوعی پیش پا افتاده تلقی کرده و یا حاضر به صحبت در این زمینه نیستند و یا می گویند مادران محترم از طریق دادگاه اقدام کنند!

این در حالی است که مادران انتظار دارند امکان افتتاح حساب آنلاین برای فرزندان شان فراهم شود تا حداقل از بازدهی ناچیز عرضه‌های اولیه، بهره‌مند شوند.

اینکه بازاری با چنین ساختار در هم پیچیده‌ای برای حل مشکل به این سادگی، راهکاری جز نشان دادن راه دادگاه به مادران ندارد، ضعف بزرگی است.

اگر امکان افتتاح حساب در بانک ها توسط مادران وجود دارد، چرا باید مادران برای افتتاح حساب آنلاین، راهی دادگاه ها شوند؟

این اهمال، معنایی جز بی توجهی به درخواست بانوان ندارد و انتظار می رود متولیان بازار سرمایه هر چه زودتر، گره از کار این بخش از مخاطبان بازار سرمایه بگشایند. گرهی که با دست باز می شود، قطعا نیاز به دادگاه و دادگاه کشی نخواهد داشت.

بورس نیوز آماده درج نظرات در این زمینه هست.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

چشم انداز صعودی نرخ ارز و شیب تند رشد نقدینگی

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت مطرح کرد:

مهلت ثبت درخواست فروش تا دهم خردادماه

ارسال نظر