بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
اختلال سیستم کارگزاری آگاه دلایل فنی داشته و این کارگزاری در چند روز گذشته حتی چند میلیاردی نیز خریدی را ثبت کرده تا سیستم را مجددا راه‌اندازی کند و ضمنا طبق شنیده‌ها این کارگزاری در تدارک راه‌اندازی یک سایت پشتیبان نیز هست.
کد خبر : ۲۲۲۳۴۴

به گزارش بورس نیوز، اختلال در سیستم معاملات کارگزاری آگاه چند هفته ای است که خبرساز شده است.
از همان زمان شایعاتی در مورد احتمال هک اطلاعات مشتریان این کارگزاری مطرح شد که البته هر بار این شایعات از سوی مدیران این کارگزاری تکذیب شده است.
طبق شنیده های بورس نیوز، اختلال سیستم کارگزاری آگاه دلایل فنی داشته و این کارگزاری در چند روز گذشته حتی چند میلیاردی نیز خریدی را ثبت کرده تا سیستم را مجددا راه‌اندازی کند و ضمنا طبق شنیده‌ها این کارگزاری در تدارک راه‌اندازی یک سایت پشتیبان نیز هست.

اما باز هم مشتریان این کارگزاری، گله دارند و از عملکرد این کارگزاری رضایت ندارند. علاوه بر این، شایعات مربوط به هک شدن اطلاعات کاربران، موجب دغدغه سهامداران هم شده و در تماس های مکرری که با مجموعه بورس نیوز صورت گرفته، خواستار بررسی این موضوع شده اند.

در پیگیری‌های بورس نیوز از مرکز ماهر، یکی از کارشناسان مرکز ماهر گفت: جهت بررسی اینکه آیا یک سیستم هک شده یا نه، باید از طرف خود شرکت (کارگزاری آگاه) با ما تماس گرفته شود و به مرکز ماهر، اجازه دسترسی به سیستم معاملاتی داده شود تا بررسی های لازم صورت بگیرد. معمولا وقتی مشکلی ایجاد می شود، از مرکز ماهر یک در واقع یک پشتیبان امداد رسان است، کمک خواسته می شود و در جایی که از ما درخواست کمک نشده، امکان بررسی سیستم هم نخواهیم داشت.

کسی اعلام "هک" نکرده است

شاهین نوروزی مدیرعامل شرکت پندار کوشک ایمن و کارشناس ارشد حوزه امنیت سایبری در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: بطور کلی، هر سامانه ای ممکن است هک شود؛ ولی در مورد اینکه آیا نرم افزارهای مربوط به سیستم معاملاتی کارگزاری ها، هک شده یا نه؛ اطلاعی ندارم.

وی تاکید کرد: برای اثبات هک شدن هر نرم افزاری، یا باید مدعی هک نرم افزار مربوطه بتواند ادعای خود را اثبات کند مثلا بخشی از اطلاعات به سرقت رفته از نرم افزار مذکور را افشا کند و یا اینکه مرجعی که هک شده، خبر هک شدن نرم افزار خود را تایید کند. مادامی که نه اطلاعاتی از نرم افزار کارگزاری ها افشا شده و نه کارگزاری ها شایعه هک سیستم معاملاتی شان را اعلام کرده اند؛ نمی توان ظن به هک شدن نرم افزار کارگزاری ها داشت. اما در صورتی که نرم افزار کارگزاری ها(یا هر مرجع دیگری) هک شود و مرجع هک شده، این موضوع را کتمان نماید، با توجه به قرارداد و ادعاهای اعلانی به مشتریان خود به لحاظ حقوقی مسوول بوده و باید جوابگوی اعتماد کاربران خود باشد. از سوی دیگر، ممکن است شایعه هک شدن نرم افزار کارگزاری ها و یا سایر نهادها و مراجع، به منظور تخریب اعتماد مشتریان به این مرجع باشد، این مراجع هم می توانند از اشخاصی که اقدام به شایعه پراکنی کرده اند، شکایت کنند.

طبق اخبار رسیده به بورس‌نیوز، گویا این کارگزاری هزینه ۴ الی ۵ میلیارد تومانی را از یکی شرکت‌ها برای تجهیز خود و ارائه خدمات بهتر به سهامداران زیرمجموعه خود داشته است.

بورس‌نیوز آماده انتشار هرگونه مطلب از سوی کارگزاری آگاه است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
امروزم قطع بود یکی نیست پیگری کنه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
امروز هم قطع بود وزیان مالی زیاد خوردم یکی نیست جوابگو باشه البته اینجا ایرانه مملکت بزن در رو
مجدا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
باید معاملات بورس تا رفع مشکل تعطیل می شد چون ارزیابی خسارت سهامداران غیر ممکن است و با شفافیت و عدالت که لازمه بورس است منافات دارد.