بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
شرکت بورس و اوراق بهادار تهران سقف نرخ کارمزد معاملات سهام و حق تقدم را کاهش داد.
کد خبر : ۲۲۲۳۸۵

نرخ کارمزد معاملات سهام کاهش یافت

به گزارش بورس نیوز، شرکت بورس و اوراق بهادار تهران از تغییر سقف نرخ کارمزد معاملات سهام و حق تقدم سهام خبر داد.

بر این اساس، این شرکت اعلام کرد، در راستای رعایت مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و با توجه به نامه شماره ۱۲۲ /۶۶۳۸۰ مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۰۷ مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، به استحضار می‌رساند بر اساس بند یکم مصوبه ششصد و پنجاه و دومین صورتجلسه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مقرر شد به منظور کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری، تشویق سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و انجام اقدام لازم به منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران در بازار اوراق بهادار، تغییرات به شرح زیر در نرخ خدمات شرکت از تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۰۱ اعمال شود:

۱. سقف نرخ کارمزد حاصل از خرید و فروش سهام و حق تقدم سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به میزان ۲۰ درصد با رعایت حداکثر سقف ریالی مصوب در هرمعامله کاهش می‌یابد. در این راستا با توجه به کاهش هزینه معاملات به نظر می‌رسد حجم معاملات و سرمایه گذاری در بازار سرمایه به تبع این تصمیم افزایش یافته و تاثیر قابل توجهی بر روند درآمد‌های عملیاتی شرکت متصور نیست.

۲. معادل ۳۰ درصد از درآمد کارمزد معاملات سهام و حق تقدم سهام در بورس اوراق بهادار تهران به صورت روزانه توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی کسر و به حساب صندوق سرمایه‌گذاری مشترک توسعه بازار سرمایه واریز خواهد شد. واریز مبلغ مذکور به حساب این صندوق به منزله درخواست صدور واحد‌های سرمایه‌گذاری بوده که این امر با توجه به امکان سرمایه‌گذاری در سپرده‌های بانکی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت تا تاریخ این مصوبه، منجر به ایجاد طبقه جدیدی در سرمایه‌گذاری‌های شرکت خواهد شد که این امر با در نظر گرفتن محاسبات NAV این صندوق‌ها و تاثیر آن بر قیمت واحد‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌های مربوطه، در نهایت به ایجاد انتفاع برای سهامداران شرکت منجر خواهد شد. بدیهی است درصورتی که اثر اعمال مصوبه کاهش هزینه‌های معاملات تأثیر با اهمیتی در درآمد‌های عملیاتی شرکت ایجاد نماید بلافاصله آثار آن افشاء خواهد شد.

نرخ کارمزد معاملات سهام کاهش یافت

اشتراک گذاری :
ارسال نظر