بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹
برای بازار امروز نیز همچون روز‌های قبل انتظار رشد قیمت‌ها در نماد‌های بزرگ و اصلی بازار را داریم.
کد خبر : ۲۲۳۴۱۶

رشد قیمت‌ها در نماد‌های بزرگ و اصلی


آنچه در بازار دیروز گذشت
به گزارش بورس نیوز، روز گذشته نیز شاخص کل روند مثبتی داشت. شاخص کل همچنان در ارقام بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد بود. در حالی که در ابتدای بازار شاهد روند منفی معاملات بودیم با جمع آوری صف‌های فروش شاهد بهبود روند معاملات و تشکیل صف خرید در بسیاری از نماد‌ها بودیم.

دو نماد "شپنا" و "شستا" نیز به معاملات پس از بازار رسیدند و صف‌های خرید سنگینی را تشکیل دادند. هسته معاملات نیز به همت والای دوستان فناوری بورس و شرکت بورس در سست‌ترین و ضعیف‌ترین وضعیت خود بود و مسئولین محترم صرفا در پی شناسایی درآمد‌های خود از معاملات روزانه سهام هستند و بعید نیست که در روز‌های آتی ساعات معاملات به نیمه شب نیز برسد و دوستان مسئول نه تنها در خصوص وظایف و مسئولیت‌های خود نگرانی‌ای ندارند، بلکه در مصاحبه‌های تلویزیونی و رادیویی از بدون مشکل بودن سامانه معاملات سخن می‌گویند و مرز‌های دروغگویی و بی مسئولیتی را همچون شاخص بورس روز به روز جابجا می‌کنند.

ارزش معاملات در سامانه معیوب بورس همچنان روند خوبی دارد و روز گذشته نیز به حدود ۲۸۵ هزار میلیارد ریال رسید.

سیاست و اقتصاد کلان
سفیر کشورمان در فرانسه با بیان اینکه هرگز آغازگر هیچ اقدام خلاف موازین بین‌المللی نخواهیم بود، گفت:، اما در صورتی که شرکای برجامی نتوانند به تعهداتشان عمل کنند، ایران به تنهایی نمی‌تواند عضو برجام باقی بماند.

سفیر ایران در پاریس خاطرنشان کرد: دول اروپایی و بخصوص دیگر شرکای برجامی، ایران را تشویق به استمرار حضور در این توافق کرده و با وعده ایجاد یک سازو کار مالی برای تجارت با ایران، از آمریکای گریزان از تعهدات جهانی و بین‌المللی، انتقاد کردند.

بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات سال ۱۳۹۹ و رفع تعهدات ایفا نشده سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ تصویب شد. اهم تصمیمات و مصوبات این جلسه با عنوان «بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات سال ۱۳۹۹ و رفع تعهدات ایفا نشده سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸» به شرح زیر است:

صادرکنندگان می‌باید حداقل ۸۰ درصد ارز حاصل از صادرات خود را به صورت حواله ارزی و حداکثر ۲۰ درصد آن را به صورت اسکناس در بازار ثانویه به بانک‌ها و صرافی‌های مجاز به فروش برسانند. در کلیه مفاد این مصوبه، فروش ارز به صورت حواله‌های ارزی باید در سامانه نیما و به صورت اسکناس، باید در سامانه نظارت از (سنا) ثبت شود.

در خبری از بازار فولاد و در آشفته بازار رشد قیمت‌ها و کمبود عرضه ها، صدای مسئولین قضایی نیز از اعمال جدا عجیب و مبهم دولتی‌ها به صدا درآمد. معاون قضایی دادستان کل کشور در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، ساماندهی بازار فولاد و رفع رانت در فروش تولیدات صنایع بالادستی فولاد را خواستار شد.

سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، ساماندهی بازار فولاد و رفع مشکل تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی را خواستار شد.

در این نامه آمده است: ضمن تاکید بر اینکه مشکل فولاد ارتباطی به تحریم و ارز ندارد، استدعا دارم به داد بازار فولاد برسید. به دلیل عدم عرضه مواد اولیه، ویژه فروشی و ایجاد رانت فاجعه در تعطیلی صنایع پایین دستی تولید محصولات فولادی و بیکاری کارگران در راه است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه تصمیمی مبنی بر توقف ETF (صندوق سرمایه گذاری قابل معامله)ها گرفته نشده، اظهار کرد: ETF‌ها همچنان برقرار هستند. وی با بیان اینکه باید درخواست ETF از سوی وزارت اقتصاد به سازمان بورس اعلام شود، اظهار کرد: زمانی که درخواست به سازمان ارائه شود، کار‌ها را انجام می‌دهیم، اما تا کنون چنین چیزی اعلام نشده است.

بر اساس این گزارش، دولت قصد داشت باقی مانده سهام خود را سه گروه بانکی و بیمه ای، پالایشی، صنایع فلزی و خودروسازی در قالب ETF در بازار سرمایه عرضه کند. در این راستا عرضه نخستین ETF که شامل گروه بانکی و بیمه‌ای می‌شد چندی پیش با نماد دارایکم صورت گرفت و گفته می‌شود گروه بعدی صنایع فلزی و خودرو است که شامل فولاد مبارکه و صنایع مس و سهام متعلق به دولت در سایپا و ایران خودرو می‌شود.

بازار امروز
برای بازار امروز نیز همچون روز‌های قبل انتظار رشد قیمت‌ها در نماد‌های بزرگ و اصلی بازار را داریم. با این حال در کلیت بازار همان گونه که در سه روز اخیر شاهد کاهش شاخص‌ها بوده ایم، انتظار می‌رود که روند نزولی قیمت‌ها ادامه داشته باشد.

به نظر می‌رسد که تمرکز خرید در بازار فعلا در نماد‌های مرتبط با ‌ETF‌های دولت و نماد‌های خاص مورد توجه دولت خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
درود که حقیقت را بدون پرده پوشی و بدون اغماض مینویسید..بکار بردن فعل درغگو برازنده دست اندر کاران بودس است.
درود درود،درود
کاظمی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
میشه یکی ک بلد باشه.واسه من توضیح بده.من وپترو خرید کلا ضرر کردم.اون چی میشه
ا رسلان دولتخواه
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
دولت صندوق خودش را که به مردم فروخته نمیتونه حمایت کنه مثال صندوق ETF ‌دارایکم لطفا این صندوق وصندوق ممتاز مفید راکه سال ۸۸ تاسیس شده
با هم مقایسه کنید