بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
افزایش ۲۵۸ درصدی سودسازی در دوره یک‌ساله ثبت شد؛

۱۲۹ ریال سود هر سهم "وبیمه" در دوره ۹ ماهه

افزایش سود ناشی از فروش سرمایه گذاری‌های شرکت را می‌توان دلیل اصلی رشد سودآوری شرکت در این بازه زمانی برشمرد.
کد خبر : ۲۲۳۹۲۴

ثبت افزایش سرمایه شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه در دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۱خردادماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت موفق به کسب سود خالص ۲۵۸میلیارد و ۸۱۴ میلیون ریالی شده است.

ثبت افزایش سرمایه شرکت

این سود که معادل ۱۲۹ ریال به ازای هر سهم بوده نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۵۸ درصدی را نشان می‌دهد. افزایش سود ناشی از فروش سرمایه گذاری‌های شرکت را می‌توان دلیل اصلی رشد سودآوری شرکت در این بازه زمانی برشمرد.

سود محقق شده از محل فروش سرمایه گذاری‌های شرکت در این مدت به ۲۴۹ میلیارد ریال رسید. رشد قیمت‌ها در بازار سرمایه منجر به رشد سودآوری این شرکت شده است.

ارزش سهم الشرکه این شرکت در پروژه گلستان خیام که بخش مهمی از پرتفوی غیربورسی شرکت را شامل می‌شود، براساس ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری و بر اساس محاسبات اسفند ماه ۱۳۹۸ به ۲ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال رسیده است. مذاکرات با سایر شرکای این طرح در خصوص ادامه فعالیت آن در حال انجام بوده و اجرای این طرح و تغییر ارزش آن اثرات با اهمیتی در خالص ارزش دارایی‌های این شرکت خواهد داشت.

مازاد ارزش روز پرتفوی بورسی این شرکت بر اساس اطلاعات پایان خرداد ماه سال جاری به بیش از یک هزار و ۵۱۱ میلیارد ریال رسیده است. با توجه به اینکه در ماه اخیر شاهد رشد مطلوب در بازار سرمایه بودیم، انتظار می‌رود که مازاد ارزش پرتفوی بورسی این شرکت که در صنایع مختلف سرمایه گذاری شده به بیش از ۳ هزار میلیارد ریال رسیده باشد.

همچنین بر اساس اطلاعیه درج شده در سامانه کدال، افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه از مبلغ ۷۵۰ به ۲ هزار میلیارد ریال در تاریخ ۲۱ تیر ماه سال جاری در مرجع ثبت شرکت‌ها ثبت شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر