بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
این شرکت بیمه‌ای در سودسازی هم حرف اول را می‌زند. "بپاس" با تحقق سود خالص بیش از ۵۹۳ میلیارد تومانی در سال ۹۸، در بین شرکت‌های بیمه بورسی بالاترین سود را محقق کرده است.
کد خبر : ۲۲۴۷۸۵

صدرنشینی بیمه پاسارگاد، هم در سرمایه و هم در سود

به گزارش بورس نیوز، در چند سال اخیر ارزش املاک و خودرو و ماشین آلات و تجهیزات تولید و... رشد زیادی داشته و با یک حساب سرانگشتی می توان گفت ارزش دارایی های بیمه گذاران از ابتدای سال ۹۷ تا کنون تقریبا ۴ برابر شده است.

از سوی دیگر بارها شنیده‌ایم که به بیمه گذاران توصیه شده به سطح توانگری مالی شرکت های بیمه توجه کنند تا در زمان دریافت خسارت با مشکلی مواجه نشوند. کفایت سرمایه در شرکت های بیمه علاوه بر آنکه تضمینی است بر اینکه بیمه ها از عهده ایفای تعهدات خود بر می آیند، رقابت بیمه ها در افزایش سرمایه را هم بیشتر می کند.

طبق مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۵، حداقل سرمایه برای تاسیس یک شرکت بیمه ۱۰۰ میلیارد تومان است. ضمن اینکه برای صدور پروانه فعالیت در رشته های غیر زندگی ۳۰ میلیارد تومان، برای صدور مجوز فعالیت در رشته های زندگی و مستمری ۲۰ میلیارد تومان، (برای بیمه های مختلط جمعا ۵۰ میلیارد تومان) تعیین شد‌ه است. بررسی ها نشان می دهد بجز شرکت بیمه توسعه، سایر شرکت های بیمه این مصوبه را اجرایی کرده اند. اما هستند بیمه هایی که از حداقل ها فراتر رفته اند و جای پای خود را نه فقط در بازار سرمایه که در بین بیمه گذاران هم محکم کرده اند.

در میان شرکت های بیمه ای بورسی، شرکت بیمه پاسارگاد با سرمایه ثبت شده ۵۱۰ میلیارد تومانی در این لحظه، بالاترین سرمایه را دارد.

صدرنشینی بیمه پاسارگاد، هم در سرمایه و هم در سود

اما این تمام ماجرا نیست. شرکت های بیمه افزایش سرمایه هایی هم در دست انجام دارند که عمده آنها از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها است. بیمه پاسارگاد اما در اقدامی متفاوت، برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته را در دست اجرا دارد و تا سال آینده ۲ هزار میلیارد تومانی می شود.
عدم افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها از ارزش دارایی های این شرکت نخواهد کاست و این شرکت هنوز فرصت برای تجدید ارزیابی دارایی ها هم دارد.

این شرکت بیمه ای در سودسازی هم حرف اول را می زند. "بپاس" با تحقق سود خالص بیش از ۵۹۳ میلیارد تومانی در سال ۹۸، در بین شرکت های بیمه بورسی بالاترین سود را محقق کرده است.

صدرنشینی بیمه پاسارگاد، هم در سرمایه و هم در سود

این موارد برای آنکه بیمه پاسارگاد را به امن ترین گزینه برای پوشش ریسک های احتمالی و البته گزینه ای جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل کند، کافی است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عملکرد این شرکت بیمه‌ای در مردادماه بررسی شد؛

"بپاس" و ثبت تراز ۲۸۵ درصد

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط؛

میانگین ۲.۸ درصدی بازدهی و تعجب نقدینگی

ارسال نظر
نظرات بینندگان
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
با اعداد بازی نکنید. نسبت سود بیمه پاسارگاد به نسبت سرمایه ای که داره اصلا خوب نیست. سرانه سود بیمه ما به نسبت داراییش دو برابر پاسارگاده
ناشناس
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
معلومه بیمه ما داریا،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
بیمه زندگی دارم ده سال بیست تومان شده کمه اگر سودش بیشتر میشد بهتر بود اگر توسکه اون پول می گذاشتم یود بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
از دو سه سال پیش که سود مشارکت پاسارگاد ۲۲ درصد بوده الان سال ۹۸ رسیده به ۱۸/۷۵ *چه فایده این همه ثروت و سرمایه داشته باشه اما سودی که باید به بیمه شده برسه سال به سال داره کم میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
سلام به نظر من باید سرمایه ی این بیمه زیاد هم بشه .چرا؟پاسخ این سوال را از کسانی که بیمه عمر شده اند یا بازماندگانشان بپرسید .بیمه پاسارگاد بیمه ای است که حق قانونی وراث بیمه شده را با وقاحت نمی دهد .معلوم است مال حرام زود جمع می شود
اسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۸
من سال 92 تا الان بیمه عمر پاسارگاد قرارداد ماهی 30 هزار تومانی بستم
توی بیمه نامم زده بودن در پایان 30 سال من در مجموع 55 ملیون پرداخت میکنم و 640 ملیون میگیرم
ولی بعدها توی صفحه شخصیم زدن بعد از سی سال 280 ملیون میدن
موقع قرارداد قول 640 دادن
بعد چند سال که دیگه زورم میومد قطعش کنم میگن 280
الان 8 ساله که میپردازم
این کلاهبرداری نیست؟
قرارداد پیش بینی سود رو هم دارم
دفتر بیمه هم میرن جواب نمیدن درست حسابی
جوانمرد
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
سلام بزرگوار

انچه که در صفحه شخصی زده شده بدون اعتصاب سود مشارکت سالهای اینده می باشد
این مبلغ بر اساس مبلغ پرداختی شما روش پرداختی و سود تضمینی و سود مشارکت سالهای قبل و مقدار پوشش انتخابی تخمین زده شده است

برخی نماینده ها به دلیل عدم اموزش نمی توانند درست جواب بدهند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
سلام از۲سال۹۸دفترچه قسط بیمه خودم وخانمم رابه یکی ازدفاتر بیمه تحویل دادم وماهانه اقساط خودرا به حساب آن دفترواریز میکردم برج۲ ۹۹ که استعلام گرفتم می بینم فقد درسال ۸۸از اقساط سه قسط واریز شده وبنده اولین قربانی نیستم‌ البته خود هیچ مشکلی نداردولی نمیدانم چه کنم تااین وضعیت را درست کنم