بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

اجبار بازار به اخذ تصمیم زمان بندی معاملات

وقفه‌های طولانی و مشکلات سیستمی ورود حوزه‌های خرید و فروش در مدت زمان بیست دقیقه تا نیم ساعته راهکار دیگری به جز اخذ ناخواسته تصمیم ۲ زمانه شدن معاملات بورس را باقی نگذاشته بود.
کد خبر : ۲۲۵۳۳۴
 
اجبار بازار به اخذ تصمیم زمان بندی معاملات
 
فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در خصوص ۲ زمانه شدن معاملات بورس به خبرنگار بورس نیوز گفت:برخی تصمیمات خاص بنا به شرایط و در جهت هدایت فضای معاملاتی اتخاذ شده که یک نوع استراتژی به حساب می‌آید و گاهی ممکن است به دلیل محدودیت تصمیمی گرفته شود، در خصوص طرح پیشنهادی ساعت بندی معاملات بازار سرمایه بحث اجبار وجود داشت که برای جلوگیری از ایجاد وقفه در روند معاملات چاره‌ای جز قسمت بندی نبود.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: البته فضای ایجاد شده به نظر مناسب نیست چرا که در یک محیط اقتصادی زمینه برای ایجاد شبهات و فرصت استفاده از نوسانات بازار سوال برانگیز خواهد شد، اما؛ نبود زیرساخت و امکانات کافی چاره‌ای به جز اخذ این تصمیم و اجرای روش مذکور را باقی نگذاشته بود.

وی افزود: وقفه‌های طولانی و مشکلات سیستمی ورود حوزه‌های خرید و فروش در مدت زمان بیست دقیقه تا نیم ساعته راهکار دیگری به جز اخذ ناخواسته این تصمیم را باقی نگذاشته بود.

آقابزرگی در پایان اضافه کرد: بهترین مدل اجرای "چرخشی بودن" آن هاست که با نبود امکانات زیرساختی مناسب، حداقل متعادل‌تر به نظر می‌رسد. 

به گزارش بورس نیوز، علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران با اشاره به ۲ زمانه شدن معاملات بورس از شنبه آتی، اظهار کرد: از هفته آینده سهام صنایع مختلف در دو زمان ۸:۳۰ تا ۱۱ و ۱۱ تا ۱۳ هرروز کاری معامله خواهند شد. عمده معاملات گروه‌ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۱ و گروه صنایع بزرگ نیز از ساعت ۱۱ تا ۱۳ انجام می‌شود البته از روز قبل اطلاع‌رسانی در خصوص صنایع مشخص و بازه زمانی معاملات صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سود ۹۴ ریالی به ازای هر سهم در سال ۱۳۹۸ ثبت شد؛

کاهش ۲۳ درصدی سودآوری بانک رفاه

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

ورود شاخص به محدوده‌ای ایستا و پایدار

ارسال نظر