بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
مدیرعامل کارگزاری کارآمد در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دعوت سهامداران به صبر ...

مدیرعامل کارگزاری کارآمد گفت: هر چه میزان ثبات بیشتر باشد قدرت تصمیم گیری افراد بهتر خواهد شد و با دید بلندمدت تری می‌توانند تصمیم گیری کنند، تصمیمات خلق الساعه می‌تواند به بازار ضربه بزند.
کد خبر : ۲۲۶۱۸۵

ضربه تصمیمات خلق الساعه به بازارحسین عادل زاده  در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: مهم‌ترین عامل افزایش رشد بورس، رشد نقدینگی بود که موجب شد سمت تقاضا نقویت شود، اما در حال حاضر جریان نقدینگی با اتفاقاتی که از سوی دولت صورت گرفت به بازار بی اعتماد شده است.

مدیرعامل کارگزاری کارآمد افزود: بی اعتمادی موجب افزایش در سمت عرضه شده و نقدینگی جدید نیز به سمت بازار ورود نمی‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان بورس با هماهنگ کردن حقوقی‌ها و صندوق‌های بزرگ برای خرید سهم‌های بزرگ کار مثبتی برای حمایت از بازار انجام داد، بیان کرد: امیدواریم حداقل برای چند روز به صورت متعادل کف بازار را ببندند تا فروشندگان اطمینان خاطر پیدا کنند که می‌توانند حتی با ضرر سهام خود را نقد کنند و نقد شوندگی را در بازار داشته باشند.

عادل زاده خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی بازار بیشتر حقیقی‌ها فروشنده هستند و صندوق‌ها نیز ابطالی زیاد داشتند.

مدیرعامل کارگزاری کارآمد درباره تاثیر اوردر‌های صبحگاهی حقوقی‌ها بر بازار خاطرنشان کرد: قطعا برخی از تازه وارد‌های بازار با دیدن اوردر‌های فروش به دنبال فروش سهام می‌روند.

وی ادامه داد: کار به صورت دستوری هیچ زمان جوابگو نیست سیگنال‌هایی که سرمایه گذاران دریافت می‌کنند باید در عمل باشد و اینکه به حقوقی‌ها یا صندوق‌ها دستور داده شود که سهم‌های خاص را خریداری کنند زیاد جوابگو نیست و در گذشته تجربه آن وجود داشته است.

عادل زاده درباره صدور دستورالعمل و بخشنامه‌های متعدد از سوی سازمان بورس تاکید کرد: هر چه میزان ثبات بیشتر باشد قدرت تصمیم گیری افراد بهتر خواهد شد و با دید بلندمدت تری می‌توانند تصمیم گیری کنند، تصمیمات خلق الساعه می‌تواند به بازار ضربه بزند.

مدیرعامل کارگزاری کارآمد درباره افزایش ضریب اعتبار ۵۰ درصدی کارگزاری‌ها اظهار کرد: افزایش ضریب اعتباری ۵۰ درصد موضوع جدیدی نیست و در گذشته نیز در اختیار سازمان بورس بود و مجددا ابلاغ شده است.

وی گفت: هنوز ابلاغیه و دستورالعملی درباره افزایش ضریب اعتبار از ۲۰ به ۵۰ درصد به کارگزاری‌ها ابلاغ نشده است، البته با توجه به شرایط تاثیری بر بازار نیز ندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
ای ول به بازار اصلاح تمام شد
دوستان توجه داشته باشید دولت برای اینکه عرضه دارا دوم و دیگر عرضه ها رو داره دوباره میخاد شاخصو بالا ببره الان وقت سوار شدنه و جهش دوباره شاخص
گذر از ۲ میلیون تا سه میلیون و چهار میلیون
برای پرواز قیمت سهمها آماده بشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
ای ول به بازار اصلاح تمام شد
دوستان توجه داشته باشید دولت برای اینکه عرضه دارا دوم و دیگر عرضه ها رو داره دوباره میخاد شاخصو بالا ببره الان وقت سوار شدنه و جهش دوباره شاخص
گذر از ۲ میلیون تا سه میلیون و چهار میلیون
برای پرواز قیمت سهمها آماده بشید
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲
چه پروازی خخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
خواجه نصیری نائب رئيس هيئت مديره بورس تهران: شاخص‌ها دوباره مثبت خواهد شد، از مردم عذرخواهی می کنيم.
داداش عذر خواهیتو به یک شرط میپذیرم ۸۰۰ میلیون سهام خریدم بازارو مثل سه ماهه بهار صعودی کنید بشه ۱۰ میلیارد لازم دارم.
ناشناس
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
امید وارم رضایت تون رو جلب کرده باشن خخخخ