بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نقش وزیر صمت در عمیق شدن ریزش بازار

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بازار در وضعیت پیش واکنشی قرار دارد، گفت: به دلیل ابهام در وضعیت متغیرهای اقتصادی بازار قادر به تجزیه و تحلیل نیست.
کد خبر : ۲۳۴۱۳۰

نقش وزیر صمت در عمیق شدن ریزش بازار/ وضعیت بازار پیش واکنشی است

روزبه شریعتی در گفت‌وگو با بورس نیوز، درباره ریزش بازار سرمایه و شکسته شدن کف یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحد اظهار کرد: اقدامات وزیر صمت درباره فولاد در ریزش بیشتر بازار و عمیق شدن این ریزش تأثیرگذار بود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بازار در وضعیت پیش واکنشی قرار دارد اما این روند دوام نخواهد داشت.

وی بابیان اینکه نباید در متغیر‌های بازار اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی دیده شود، گفت: اگر شرایط فعلی تداوم داشته باشد قیمت تمام سهم‌های بازار به‌گونه‌ای است که افراد طی ۶ ماه آینده حسرت عدم سرمایه‌گذاری در آن‌ها را خواهند خورد.

شریعتی بابیان اینکه بازار در حال حاضر با فرض اینکه قیمت دلار به زیر ۲۰هزار تومان می‌رسد به‌نوعی در حال واکنش نشان دادن است، تصریح کرد: عدم اطمینان از متغیر‌های بازار موجب شده سرمایه‌گذار ریسک گریز باشد.

وی درباره جایگاه گزارش شرکت‌ها در تصمیم‌گیری سهامداران، خاطرنشان کرد: گزارش‌ها به حدی خوب است که اگر بازار از تداوم شرایط فعلی مطمئن شود حداقل با همین گزارش‌ها بازار بر روی اکثر سهم‌ها تا ۱۰۰درصد می‌تواند رشد کند و کشش این وضعیت نیز وجود دارد.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه فنر بازار در حال جمع شدن است، تأکید کرد: در کنار گزارش‌های منتشرشده، متغیر‌ها در اثرگذاری مهم هستند اما؛ به دلیل اینکه وضعیت آن‌ها مبهم است بازار نمی‌تواند تجزیه‌وتحلیل کند.

شریعتی بابیان اینکه در حال حاضر چشم‌انداز قیمت دلار کاهشی است، گفت: ذهنیت بازار سرمایه این است که با حضور بایدن، از تنش کاسته خواهد شد که روی قیمت دلار اثرگذار خواهد بود.

وی درباره زمان پایان روند فعلی اصلاح بازار گفت: اگر سود بانکی تغییر نکند، دلار در محدوده ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان باقی بماند و اتفاق غیرقابل‌پیش‌بینی در بودجه رخ ندهد به نظر نمی‌رسد محدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شکسته و شاخص بیشتر سقوط کند و اگر بازار از تثبیت این شرایط مطمئن شود تا یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار واحد بالا خواهد آمد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دود رشد نیمه نخست سال در چشم بازار

یک حقوقدان بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس نیوز تاکید کرد:

راهکار قانونی لغو دستورالعمل تحمیلی به بورس

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رشد ۲۵ درصدی آذرماه منشاء افت شاخص

ارسال نظر
نظرات بینندگان
کیااا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
خ بیشرف و عوض اشغلههههههههههههههه