بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رشد ۲۵ درصدی آذرماه منشاء افت شاخص

کارشناس بازار سرمایه گفت: پس از سپری شدن یک دوره اصلاحی تند، شاخص با رشد ۲۵ درصدی بازدهی همراه بود و این موضوع منشاء برهم زننده رفتار و وضعیت فعلی بورس است.
کد خبر : ۲۳۴۰۱۲

رشد ۲۵ درصدی آذرماه منشاء افت شاخص

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با بورس نیوز با اشاره به روند منفی بورس اظهار کرد: نخستین نکته‌ای که وزن اساسی در این رابطه دارد مسائل سیاسی است، افزایش تنش در بازار‌های مالی یکی از اثرگذارترین موضوعات در بهم خوردگی وضعیت عادی است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در کنار مسائل سیاسی یکی از اتفاقات مهم که در آذرماه اتفاق افتاد این بود که پس از سپری شدن یک دوره اصلاحی تند، شاخص با رشد ۲۵ درصدی بازدهی همراه بود و این موضوع منشاء برهم زننده رفتار و وضعیت فعلی بورس است.

وی گفت: انتظار و تصور اینکه پس از یک دوره اصلاحی مجددا به روند و مدار ۴ ماه ابتدا سال برسیم موجب شد که سهام بازدهی و سقف قیمتی را پس از آبان ماه در پیش بگیرند.

آقابزرگی خاطرنشان کرد: به طور متوسط تا هفته نخست دی ماه بورس ماهانه ۲۰ درصد بازدهی داشته است.

کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: رشد شتابان شاخص و قیمت یکی از دلایل اصلی اصلاح قیمت محسوب می‌شود یعنی در این زمان، دارنده سهام تحریک می‌شود که سهام خود را بفروشد، اما در شرایط ایستا و بدون افت و خیز معمولا سهامداران سعی می‌کنند در فرصت‌های مناسب و زمان بازدهی مناسب، سهام خود را عرضه کنند.

وی تصریح کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ محوریت و سکانداری بازار سرمایه را در امر سرمایه گذاری بیش از گذشته شاخص کرده وبازار سرمایه یکی از بازار‌های پر بازده برای ۱۴۰۰ خواهد بود.

آقابزرگی افزود: بورس در حال تجربه تاریخی خود در سال ۹۹ است و در کنار آن بسیاری از سهام به نقطه خوبی برای خرید رسیده اند.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: کف شاخص بورس از یک میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار واحد نباید کمتر باشد و این موضوع منطقی نیست هر چند هنوز متوسط P/E حدود ۲۱ و ۲۲ است، اما با توجه به انتظارات تورمی، همین سطح P/E نیز توجیه پذیر است و منشا تصمیمات نیز بر این اساس خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

اثرگذاری مثبت لغو قیمت گذاری دستوری بر بازار امروز

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نقش وزیر صمت در عمیق شدن ریزش بازار

مدیرعامل کارگزاری بانک شهر در گفت‌وگو با بورس نیوز:

سهم کارگزاری بانک شهر در بازار اوراق افزایش می‌یابد

کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با بورس نیوز تاکید کرد

احتمال کوچ سرمایه گذاران از بازار سرمایه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
احسان
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
نفت تارگت های بسیار بالایی رو مد نظر دارد.. چیزی طول نمیکشه که به سقف های قیمت های خود میرسد.. درست عین بازاره جهانی طلا..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
اقای کارشناس عزیز شما بر چه اساسی معتقدی رشد 25 درصدی اصلاح 25 درصدی دارد؟ اصلا در کدام تکنیک قانون قرارداد گفته که 25 درصد رشد اصلاح 25 درصدی دارد چرا فکر میکنید این نظرات و کارشناسی های مسخره و متفاوت ارزشمند است چرا بورس نیوز این کارشناسی های خنده دار را منتشر میکنید و وزن مطالب سایت خودتان را پایین میاورید رشد 25 درصدی حداکثر باید یک سوم یعنی 8 درصد اصلاح داشته باشد شب بخیر