بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

دود رشد نیمه نخست سال در چشم بازار

کارشناس بازار سرمایه گفت: وضعیت فعلی بازار ناشی از رشد شدیدی است که در نیمه نخست سال اتفاق افتاد و افرادی که متضرر شدند نیز به خیل افرادی که تصمیمات هیجانی می‌گیرند اضافه شدند
کد خبر : ۲۳۴۲۱۶

دود نیمه نخست سال در چشم بازار

امیر سیدی در گفت‌وگو با بورس نیوز، درباره وضعیت بازار اظهار کرد: اگر در تابستان قیمت سهام با رشد زیادی همراه بود در حال حاضر وارد فضایی شدیم که قیمت‌ها بیش‌ازاندازه در حال پایین رفتن است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: نهاد‌هایی که نقدشوندگی بازار را تضییع می‌کنند، موجب می‌شوند تا بازار در زمان رشد بسیار بالا و در زمان ریزش نیز بسیار پایین بیاید که این موضوع برای سهامداران احتیاطی فرصت خوبی ایجاد می‌کند اما؛ برای سهامداران هیجانی ضرر به همراه خواهد داشت.

وی گفت: اکثر شرکت‌های بورسی که سود می‌سازند صادرات‌محور هستند که بحث بودجه و قیمت‌گذاری دستوری وضعیت این شرکت‌ها را دچار ابهام می‌کند که در حال حاضر این موضوعات را در بازار شاهد هستیم.

سیدی بیان کرد: با توجه به رفتن ترامپ چشم‌انداز قیمت دلار کاهشی پیش‌بینی‌شده که این دلیل نیز می‌تواند چشم‌انداز بازار را جابه‌جا کند.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی بازار ناشی از رشد شدیدی است که در نیمه نخست سال اتفاق افتاد و افرادی که متضرر شدند نیز به خیل افرادی که تصمیمات هیجانی می‌گیرند اضافه شدند و همین عامل تشدید ریزش بازار شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر افرادی که دید میان‌مدت و بلندمدت دارند بازار سود جذابی برای آن‌ها خواهد داشت و اگر فردی بتواند تا پایان سال سهام را به‌خوبی شناسایی کند تا زمان فصل مجامع می‌تواند سود خوبی را به دست بیاورد.

سیدی افزود: دیگر نباید منتظر افق افزایشی که درگذشته در بازار وجود داشت، باشیم و دچار سوگیری تحلیلی شویم.

کارشناس بازار سرمایه درباره ریزش قیمت سهام بزرگ که از آن‌ها به‌عنوان لیدر‌های بازار نام‌برده می‌شد، بیان کرد: بسیاری از سهامی که اسم لیدر را یدک می‌کشیدند در ابتدا سال با هجوم مردم برای خرید مواجه شدند سپس آن‌ها را به تایم بعدازظهر بازار منتقل کردند که موجب شد رشد چندین برابری آن‌ها هیچ توجیهی نداشته باشد.

وی گفت: واژه لیدر خط دهی اشتباه به بازار است به‌جای اینکه افراد به سودآوری سهم توجه کنند به قیمت روی تابلو توجه می‌کنند و زمانی که سهم سقوط می‌کند همه منتظر بازگشت سهم هستند درحالی‌که واقعیت به گونه دیگری است.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تأکید کرد:

اظهارنظرهایی که پوست از بورس کَند...

رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ارائه گزارش EPS بانک‌ها مشروط به یک اتفاق

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس نیوز تاکید کرد:

دم خروس و قسم حضرت عباس مسئولان

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
محدودیت دامنه نوسان هم هیچ نقشی این وسط نداره آقای کارشناس ؟؟؟؟
میدونم تاثیری نداره ولی شما نباید لااقل اشاره کنی به این موضوع ؟
عامل این هیجانات و تشکیل صفها چه چیزیست غیر از این میراث شوم محدودیت دامنه نوسان که مثل بختک افتاده روی بورس ؟؟؟
سهامدار جزء
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
این داستانها چیه!!!
الان عامه مردمی که آوردن بورس که نمیخوان همه مشکلات و معضللات اقتصاد و بورس حل شه که...
2تا توقع به جا دارند، یکی افت حدود 40 درصبدی صندوق پالایش یکم دولت و دومی قیمت پایین تر سهام شرکتهایی که بعنوان عزضه اولیه به ملت فروختن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
خدا لعنتتون کنه همتون دستتون توی یه کاسه اس و نونتونو تو خون. مردم میزنید میزارید دهن بچه هاتون....... انشالله تاوانشو به زودی بدید و خون بالا بیارین......
ستار
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
خجالت بکشین
مردم رو به فریب اوردین توی بورس بعد میگین هیجانی ها
شما و دولت فریبمون دادین
الهی یک روز خوش تو زندگیتون نبینین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۴
خدا لعنت کنه کسی که براحتی داره اندک سرمابه مردم بالا میشه بعد یه کارسناس داره حرف مفت میزنه که هیجان وریزش بیشتر میکنه کارشناسان لطفا دهنتون ببندید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲
فقط بایدزورببینن و بدانند که نباید بایک ملت در افتاد وکسی که گفته مردم را باید گشنه نگه داشت تا حکومت کرد ....زیادی خورده و تاوانی خاهندداد که دوباره تاریخ ساز میشود .سلامتی همه ملت غیورودانا
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲
همه اون سهم هایی که توی قیمت های بالا فروختن رو الان دارن پایین میخرن وبه من بدبخت که ۵ماهه واردبورس شدم ۷۰درصد ضررواردشده بعد میگن هیجانی خوب لعنتی ها از قصد هرروز میارن پایین تا بیشترضررکنی اخرش هم پولی نمونه واست بفروشی بری گم شی این چطور
بورسی هست قمارخونه هست نه سرمایه گزاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
نابودمون کردین.
ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
چرا در این مملکت فقط سهام اصلاح یا ریزش یاسقوط میکند ؟؟ کدام کالا در این مملکت حتی یک درصد در ماههای گذشته افت داشته ؟؟؟ افت که نه بلکه افزایش داشته است . خدایا به داد سهامداران خرد برس !!! چون دانه درشتها در بازار صعودی ونزولی فقط سود میکنند. خبر خوش دیروز رییس محترم بورس امروز واقعا نتیجه داد بازار قرمز !!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
دهان کثیفتون ببندید حرف نزنید شما تا دو روز خوب میشه میگید شاخص میره تا 2میلیون حالا میگید امید ی نیست معلومه که هیچی بلد نیستید آقایان بظاهر کارشناس با پول مدرک گرفتن همین میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
خفه شوید بسه باعث نابودی مردم و اسلام و مسلمانی شدید