بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
درآمدهای این شرکت پلیمری بر مدار «فروش های صادراتی»؛

۲۲۰ دلار کف نرخ خوراک اتان "آریا"

مجموع فروش‌های "آریا" در آذرماه در مقایسه با ماه گذشته با ۳۱ درصد افزایش فروش مواجه بوده و از ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه نیز ۸۱۹.۲۹۷ تن فروش را به ثبت رسانده است.
کد خبر : ۲۳۴۴۲۸

درآمدهای

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت پلیمر آریاساسول در آخرین افشای اطلاعات مالی خود توضیحات تکمیلی را در خصوص تکمیل طرح‌های توسعه‌ای خود، "طرح توسعه احداث واحد پلی‌اتیلن جدید" ارائه کرد.

این طرح با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن پلی‌اتیلن سنگین به منظور افزایش سودآوری از طریق تکمیل زنجیره ارزش، جلوگیری از خام‌فروشی اتیلن، افزایش تولید و سودآوری پایدار، ایجاد تنوع در تولید گرید‌های مختلف، همچنین بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی، با توجه به نتایج گزارش فنی و مطالعات امکان‌سنجی به تصویب هیات مدیره شرکت رسید.

در حال حاضر با توجه به تولید واحد‌های موجود بیش از ظرفیت اسمی، سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن اتیلن مازاد بر مصرف واحد‌های موجود به فروش می‌رسد که پس از احداث و بهره‌برداری واحد پلی‌اتیلن جدید، در این واحد مصرف و مابقی خوراک مورد نیاز به میزان ۱۰۰ هزار تن نیز از تولیدکنندگان منطقه خریداری خواهد شد.

آمارهای مالی توسعه احداث واحد پلی‌اتیلن جدید

برپایه این اطلاعات ارائه شده، برآورد ریالی احداث واحد پلی‌اتیلن جدید ۴۵۱،۳۸۳میلیون ریال و البته برآوردهای ارزی نیز ۲۲۸،۷۹۱،۶۱۹ دلار اعلام شده است.

از سوی دیگر باید اشاره شود که تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ پیشرفت فیزیکی این طرح به ۷.۷۲درصد اعلام شده بود و البته درصد این پیشرفت تا تاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ به ۲۰.۳درصد رسید؛ همچنین هزینه‌های ریالی انجام شده تا تاریخ ۱۳۹۹/۰۹/۳۰ برابر با ۵۴،۶۲۹میلیون ریال و هزینه‌های برآوردی تکمیل طرح نیز ۶۱،۰۲۱،۹۵۷ میلیون ریال خواهد بود.

لازم به ذکر است که تاریخ برآوردی بهره برداری از این طرح، تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ عنوان شده است.

برآورد شرکت از برنامه‌های تامین مالی و تغییرات هزینه های مالی شرکت

از سوی دیگر نیز باید اشاره داشت که "پلیمر آریاساسول" برای دوره ۳ ماهه «۱۳۹۹/۱۲/۳۰» و «۱۴۰۰/۰۳/۳۱» نسبت به اخذ تسهیلات به منظور تامین بخشی از منابع مالی لازم برای طرح احداث واحد پلی‌اتیلن جدید اقدام خواهد کرد.

نگاهی به نرخ‌های فروش و مواداولیه

نرخ فروش محصولات پلیمری صادراتی براساس نشریه ICIS و بر مبنای منطقه‌ای که فروش در آن صورت می‌پذیرد تعیین می‌شود و فروش محصولات پلیمری داخلی از طریق بورس کالا انجام خواهد شد؛ نرخ تسعیر ارز، اثر مستقیم در نرخ فروش محصولات و درآمد ناشی از آن دارد.

از طرف دیگر، کف قیمت فرمول قیمت‌گذاری خوراک اتان به استثنای ۵ ماه ابتدای سال ۱۳۹۹، ۲۲۰ دلار در هر تن بوده و نرخ تسعیر ارز اثر مستقیم در بهای مواد اولیه دارد.

نگاهی به گزارش‌های آذرماه شرکت

پلیمر آریا ساسول در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری، مجموع درآمد‌های شناسایی‌شده خود را طی این دوره یک‌ماهه برابر با ۲۲.۷۹۰ میلیارد ریال اعلام کرده که از ۲ بخش «فروش‌های داخلی» با ۴.۲۷۴ میلیارد ریال و «فروش‌های صادراتی» ۱۸.۵۱۶ میلیارد ریال بود تشکیل‌شده، همچنین از ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه، "آریا" درآمد ۱۱۵.۱۸۴ میلیارد ریالی از خود به ثبت رسانده است.

عملکرد

میزان درآمد‌های شناسایی‌شده "آریا" از ابتدای سال مالی

درآمدهای شناسایی‌شده پلیمر آریا ساسول در آذرماه سال جاری، در مقایسه با آبان ماه ۴۶ درصد افزایش درآمد را شاهد بوده همچنین نسبت به دوره مشابه سال گذشته نیز این درآمد‌های ارائه‌شده با ۲۶۹ درصد رشد مواجه بوده و از ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه نیز نسبت سال گذشته ۸۹ درصد رشد را گزارش کرده است.

درآمدهای شناسایی شده

همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید، میزان عملکرد کسب درآمد‌های شناسایی‌شده شرکت "آریا" در ۶ ماهه گذشته، افزایش درآمد قابل‌قبول و چشمگیری را نسبت به دوره مشابه سال گذشته از خود بر جای گذاشته که مجموع درآمد‌های "آریا" در طول این مدت برابر با ۹۱.۴۵۸ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته ۱۲۴ درصد افزایش درآمد را تجربه کرده است.

فروش محصولات پلیمر آریا ساسول از ابتدای سال مالی

این شرکت در آذرماه سال جاری، مجموع فروش محصولات خود را برابر با ۹۷.۱۵۸ تن گزارش کرده که عمده این فروش محصولات از بخش «فروش صادراتی» با ۷۰.۹۹۳ تن بوده است.

عملکرد فروش محصولات


مجموع فروش‌های "آریا" در آذرماه در مقایسه با ماه گذشته با ۳۱ درصد افزایش فروش مواجه بوده و از ابتدای سال مالی تا پایان آذرماه نیز ۸۱۹.۲۹۷ تن فروش را به ثبت رسانده که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد را در پی داشته است.

 

بیشتر بخوانید:

افزایش ۳۴ درصدی سود انباشته "آریا"

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سود ۹ماهه شرکت به ۷.۸۶۶ ریال به ازای هر سهم رسید؛

ادامه روند افزایش سودآوری آریاساسول در سه ماهه سوم سال

پس از افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی منتشر شد؛

"آریا" در ۹ماهه با سود ۷.۲۱۱ میلیارد تومانی

مجمع عمومی فوق‌العاده آریا تصویب کرد؛

۱۰۰ درصد افزایش سرمایه از محل سود انباشته

پلیمر آریا‌ساسول به ازای هر سهم ۸.۷۸۵ ریال سود ساخته است؛

افزایش ۳۴ درصدی سود انباشته "آریا"

ارسال نظر