بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
دبیر کل انجمن اقتصاددانان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تأکید کرد:

صورت‌مسئله را پاک نکنیم/ آیا استعفا، تضمین رشد شاخص است

اقتصاد ایران نمی‌تواند بدون توجه به بازارسرمایه‌ای مبتنی بر یک‌روند توسعه پایدار گام‌های مثبتی بردارد البته توسعه پایدار را نباید به معنای بازار صعودی دانست .
کد خبر : ۲۳۴۵۵۹

صورت‌مسئله را پاک نکنیم/ تضمین رشد شاخص با استعفا، کجاست!

پیمان مولوی دبیر کل انجمن اقتصاددانان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص استعفای رئیس سازمان بورس، اظهار کرد: به نظر می‌رسد در مسیری اشتباهی گام گذاشته‌ایم چراکه آقای قالیباف به‌عنوان یک رگلاتور می‌توانست در برخی از حوزه‌ها رویکرد دیگری داشته باشد اما؛ نبود پایداری در اقتصاد شرایط را برای توسعه مجموع اقتصاد سخت می‌کند.

وی ادامه داد: اقتصاد ایران نمی‌تواند بدون توجه به بازارسرمایه‌ای مبتنی بر یک‌روند توسعه پایدار گام‌های مثبتی بردارد البته توسعه پایدار را نباید به معنای بازار صعودی دانست بلکه این توسعه به لحاظ دوری از اقتصاد دستوری و جلوگیری از ریسک‌های تحمیلی خارج از بازار است؛ رویکردهای ذینفعانه درمجموع اقتصاد، باعث شده تا همیشه، آدرس‌ها و اتفاق‌هایی، به این شکل در بازار رخ دهد.

مولوی افزود: استفاده ابزاری برای دستیابی به مقاصد کوتاه‌مدت آن‌هم در بازارسرمایه‌ای که ثروت بین نسلی است، باعث شده تا صورت‌مسئله را پاک‌کنیم؛ نباید فراموش کرد که تحقیر رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تغییری در بازار و ریزش شاخص ایجاد نمی‌کند.

این کارشناس اقتصادی با انتقاد از اینکه بار دیگر دچار سندرم استراماچونی شده‌ایم، تأکید کرد: متأسفانه همه می‌خواهند برای بازارسرمایه مثمرثمر باشند و هر فردی از دید خود، می‌خواهد راهکاری را عملیاتی کند و به همین دلیل است که همیشه در امور اقتصادی، موفق نیستیم؛ بازگشت به عقلانیت در اقتصاد و قبول کردن مکانیسم بازار در کلیت اقتصاد و البته بازارسرمایه کاملاً ضروری بوده در غیر این صورت، ایجاد چنین تنش‌هایی در اقتصاد همیشگی خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

رئیس سازمان مشکل بازار سرمایه نیست

با تاکید بر اقدامات سیاسی و ورود مسئولین غیرحرفه‌ای به بازارسرمایه؛

رئیس سازمان بورس استعفا داد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
اقتصاد دان!!!!
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
آقا کم رپرتاژ آگهی تبلیغاتی به اسم مقاله و مصاحبه با این ژیگولای خوشگل بکنین به اسم اقتصاددان!!!! اینا نهایتا چهارتا کتاب اقتصاد خرد و کلان تو دانشگاه پاس کردن. والا عکس مصاحبه شونده از کل متن درشت تره!!!!
اعتبار خبرگزاری خودتون رو پایین نیارین با این حرکت ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
واقعا بیسوادی حدی دارد!!قالیباف اصل یک باند مفید بود والا نسبت به گزارش مجلس واکنش نشان میداد