بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

بازار و ناامیدی از حمایت‌های فنی

کارشناس بازار سرمایه گفت: عدم حمایت فنی و تکنیکالی ناامیدی بیشتری را به بازار تزریق کرد و موجب شد فروشنده‌های بیشتر برای عرضه اقدام کنند.
کد خبر : ۲۴۱۱۲۲

بازار و ناامیدی از حمایت‌های فنی

حسن کاظم زاده در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درباره ریزش ۲۷ هزار واحدی شاخص در روز گذشته اظهار کرد: بازار در سطوحی بود که انتظار حمایت فنی داشت اما؛ این موضوع محقق نشد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: از اوایل اردیبهشت ماه طرح‌های حمایتی همچون «انتشار اوراق اجاره هلدینگ‌ها» و «خرید سهام» یا «بسته حمایتی سران قوا» به‌نفع بازارسرمایه به‌تصویب رسید ولی به‌طور کامل اجرایی نشد؛ همزمان شدن این موضوعات و از دست دادن حمایت فنی و تکنیکالی شاخص‌کل و سهم‌ها، ناامیدی بیشتری را به بازار تزریق کرد و موجب شد تا فروشنده‌های بیشتری برای عرضه اقدام کنند.

وی با اشاره به تاثیر نرخ دلار گفت: بازارسرمایه طبق روال عادت خود در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت متغیرهای اقتصادی را مورد ارزیابی و بررسی قرار داده بنابراین اگر تغییراتی از میزان اثرگذاری در بورس و دیگر متغیرها مشاهد شود، تاثیر "دلار" بر بورس کاملا نمایان خواهد شد.

کاظم زاده بیان کرد: در مدت اخیر ریزش و رشد دلار توسط بازار دیده نشده است و با تغییرات دلار بازار به صورت متمادی اُفت قیمت داشته وسهامداران ارتباط زیادی بین این موضوع نمی‌بینند همچنین به دلیل اینکه چشم انداز نرخ دلار را منفی تصور می‌کنند به برگشت‌های نرخ دلار زیاد توجه نمی‌کنند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در شرایط فعلی بیشترین مشکل در دل بازار قرار دارد، تصریح کرد: تمایل به سرمایه گذاری وجود ندارد و متاسفانه اقداماتی که صورت گرفته به جای اینکه تمایل به خرید را افزایش دهد تمایل فروش را افزایش داده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد سهامی که قیمت‌های آن‌ها جذابیت برای سرمایه گذاری ایجاد می‌کند مدام در حال افزایش است و معمولا در چنین شرایطی با نخستین تقاضایی که وارد می‌شود رشد قیمتی را در چنین سهم‌هایی مشاهده می‌کنیم، اما در حال حاضر جو بگونه‌ای است که سهم‌هایی که به نسبت ارزان هستند زیاد اُفت نمی‌کنند، اما سهامی که هنوز به سطح جذابیت نرسیدند کماکان در حال کاهش قیمت هستند و مشخص نیست این روند تا چه زمانی می‌تواند ادامه یابد.

کاظم زاده تاکید کرد: تا زمانی که ابهامات کلان اقتصادی وجود دارد و سرمایه گذاری بالایی وارد بازار نشود روند فعلی ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:

فاکتوری که از دید سهامداران پنهان ماند

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نمکدان شکسته بورس
ساعت پنج و نیم عصر؛

نمکدان شکسته بورس

سرمایه‌گذاران یا مدیران تازه‌وارد ...
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سرمایه‌گذاران یا مدیران تازه‌وارد ...

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

فاکتوری که از دید سهامداران پنهان ماند

گرگ و میش بازارهای مالی
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

گرگ و میش بازارهای مالی

ارسال نظر