بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
هدف، مقاومت پیش‌رو؛ حجم معاملات را رها نکنید
دقایق پایانی معاملات روز گذشته بازار سرمایه ناگهان افزایش عرضه‌ها بر تن بازار نشست و شاید همین موضوع باعث رنجش بازار و منفی گشوده شدن معاملات در ابتدای زنگ نخست معاملات شود.
کد خبر : ۲۴۴۳۲۳

هدف، مقاومت پیش‌رو؛ حجم معاملات را رها نکنید

به گزارش بورس نیوز، معاملات روز گذشته بورس تهران در حالی در ارتفاع ۱۲ هزار واحدی در پرواز بود که تیر غیب عرضه‌ها رشد شاخص کل را هدف قرار داد اما؛ شاخص کل به فضای خونین و قرمز وارد نشد و توانست بازهم در ارتفاع مناسبی به ادامه مسیر خود ادامه دهد و رشدی بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ واحدی را به ثبت برساند، اما نکته مهم، رشد ۹۷۵ واحدی شاخص هم‌وزن در حالی است که گویا وزن بازار با دست‌کاری اهالی پیر و فرتوت بازار روبه‌رو بوده و این آقایان هنوز بازار را مال خود می‌دانند و تن به هر کاری می‌دهند که بگویند، کت تن ماست نه نقدینگی!

گذر بورس محله بروبیا شده، اما گهگاه قدیمی‌هایی که هنوز قیصر نگاه می‌کنند قمه به دست دوست دارند که باعرضه‌ها، دست‌درازی به پرتفوی سهامداران کنند بنابراین بهترین ترفند به این افراد قلدر که پیچ عرضه‌ها را دست‌کاری می‌کنند، آن است که نقطه تعادلی را بیابید تا اجازه ندهید که کاهش بی‌اندازه سهم‌ها را در پرتفوی شما نقاشی کنند.

نوشداروی پس از مرگ ریال

همان‌طور که در پیش گشایش روز گذشته نیز به عرض رسانده شد، معامله گران دلار زیر تابلوی احتیاط و هیجان ممنوع بساط کرده‌اند و بادبزن می‌فروشند، زیرا در روز‌هایی که اخبار برجامی مانند خار صحرا به هر سویی می‌رود، این افراد فتیله خریدوفروش را پایین کشیده و سعی می‌کنند که در گود دلار فعلاً زیاد آب‌تنی نکنند تا قدری شرایط ثبات پیدا کند.

البته از سوی دیگر، بانک مرکزی نیز باعث شده تا دماغ اهالی میدان فردوسی فعلاً بسوزد، زیرا فنر فشرده دلار در حالی رها شد که ارزی در بازار وجود نداشت اما؛ بانک مرکزی این روز‌ها آن‌گونه ارزپاشی به بازار را برای متقاضیان آن راحت انجام می‌دهد که تنها می‌توان گفت، نوشدارو پس از مرگ سهراب!

دلار سامانه نیما در حالی با بیش از ۱۴۰ میلیون دلار به بازار عرضه شد که تنها ۸۲ میلیون دلار معامله شد و همین امر، باعث شد که کماکان دلار در مرز روانی ۲۵ هزار تومان و کمی پایین‌تر معامله در خود ببیند؛ باید اشاره داشت که دلار در محدوده ۲۴ هزار و ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در بین معامله‌گران دست‌به‌دست می‌شود.

یاد خرید ایام طلا و اعیاد، بخیر

بازار طلای داخلی به‌واسطه سیاست‌های دولتی به‌گونه‌ای پیش رفته که ازاین‌پس باید بازار مصنوعات طلا را پیگیری کرد، زیرا رونقی که در سال‌های گذشته در این بازار‌ها و طی ایام عید‌های بزرگ شاهد بودیم را باید در این روز‌ها کاملاً به فراموشی سپرد و در حد یک خاطره از طلافروشی‌ها شنید؛ حجم تقاضای طلا در بازار آن‌قدری آب‌رفته که برای این طلا‌ها حتی نباید اجرت گرفت!

سکه نیز در بین معامله گران بازار خود در بین نرخ ۱۰ میلیون و ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار در بین معامله گران دست‌به‌دست شد.

رمزارز‌های ایران به یاد کاهو سکنجبین زیر تابلوی بورس

ذوب شدن بازار رمزارز‌ها به‌گونه‌ای پیش رفته که بعضی از سفرکرده‌ها از بازار‌های ایران می‌گویند ای‌کاش زیر تابلوی سعادت‌آباد لم‌داده بودیم و ریلکس‌کنان منتظر پایان نزول می‌شدیم اما؛ قیمت بیت کوین را نزولی و در مرز ۳۱ هزار دلاری نمی‌دیدیم!

بازار امروز نوبت کیست

همان‌طور که در ابتدا نیز بیان شد، دقایق پایانی معاملات روز گذشته بازار سرمایه ناگهان افزایش عرضه‌ها بر تن بازار نشست و شاید همین موضوع باعث رنجش بازار و منفی گشوده شدن معاملات در ابتدای زنگ نخست معاملات شود.

البته عرضه‌ها ناشی از یک اصل مهم بر روی نمودار شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن است، زیرا این شاخص‌ها به محدوده مقاومتی مهمی رسیده‌اند که هر چه بازار پرحجم‌تر ادامه پیدا کند، فتح مقاومت شاخص‌ها آسان‌تر خواهد بود؛ نیمه دوم بازار را نمی‌توان یک‌طرفه قضاوت کرد، زیرا اگر مثبت باشد باید واژه تعادل را هم استفاده کرد و از سوی دیگر، بازار منفی را هم نباید نزولی و همراه با فروش دانست بنابراین این حجم معاملات است که می‌تواند، آینده شاخص‌های بازار سرمایه را مشخص کند.

سهامداران عزیز باید توجه داشته باشند که بازدهی‌های سه‌ماهه‌ای که تنها چند روز برای انتشار آن‌ها در بین ناشران فرصت باقی‌مانده را نباید از دست بدهند، زیرا تا پایان تیرماه تمام گزارش‌های فصلی باید منتشر شود و بسیاری از شرکت‌ها بازدهی خیره‌کننده‌ای را در این گزارش‌ها به نمایش گذاشته‌اند و تنها با حساب‌وکتاب سرانگشتی می‌توان، شرکت‌های جذاب را برای هدایت به پرتفو‌های سرمایه‌گذاری، انتخاب کرد.


  • بیشتر بخوانید:

نقطه مثبت برای مقاومت‌شکنی بورسی‌ها

 

 

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر