بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

"بورس" نیازمند پول پرقدرت

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار نیاز به پول بزرگ دارد، اما در حال حاضر نقدینگی بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان وجود ندارد تا بازار را به سمت بالا سوق دهد.
کد خبر : ۲۴۴۳۲۴

بازار نیازمند پول پرقدرت

علی خوانپایه در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره وضعیت بازار اظهار کرد: روند پرقدرت در بازار وجود ندارد و محدوده یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خط مقاومت است مگر اینکه ارزش معاملات افزایش یابد.

وی گفت: اگر قیمت دلار یاری نکند شاخص، توان گذر از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را نخواهد داشت.

کارشناس بازار سرمایه افزود: ترند بزرگ مثبت است، اما عبور از کانال یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار واحد سخت و زمان‌بر خواهد بود و به‌راحتی نمی‌توان به کانال یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار واحد دست‌یافت.

وی با اشاره به ابهامات موجود گفت: نتیجه مذاکرات برجام و اوپک پلاس مشخص نیست، جابه‌جایی دولت را در پیش داریم و بازار با ابهاماتی مواجه است به همین دلیل رد شدن شاخص از کانالی که در آن قرار دارد سخت است.

خوانپایه درباره نرخ دلار و تأثیر آن بر بورس بیان کرد: بر اساس تکنیکال قیمت دلار بین ۲۱ تا ۲۵ هزار تومان است، رئیس‌جمهور منتخب نیز تأکید بر کنترل تورم و حمایت از محرومان دارد طبیعتاً باید نرخ دلار و قیمت‌گذاری‌ها کنترل شود.

کارشناس بازار سرمایه درباره اثر تورم نیز خاطرنشان کرد: باید قیمت‌های جدید در صورت مالی شرکت‌ها اعمال شود، اما هنوز این کار صورت نگرفته تا بتوان اثر آن را بررسی کرد از طرفی باید به این نکته نیز توجه داشت که افزایش تورم و قیمت روی فروش شرکت‌ها اثر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: اتفاقات ۹۹ همانند اتفاقات ۹۲ بود بنابراین دو تا سه سال با رکود مواجه هستیم و اگر بازار بخواهد قله‌های قبلی را باز پس گیرد یا نیاز به تورم داریم یا نرخ بهره باید کاهشی باشد، اگر بهره کاهش یابد طی یک‌زمان یک‌ساله می‌توان آرام آرم به هدف برسیم.

خوانپایه افزود: بازار نیاز به پول بزرگ دارد، اما در حال حاضر نقدینگی بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان وجود ندارد تا بازار را به سمت بالا سوق دهد.

کارشناس بازار سرمایه گفت: در کوتاه‌مدت بازار نوسانی خواهد بود و با توجه به نیاز حقوقی‌ها به نقدینگی، قطعاً در مقاومت عرضه خواهند داشت تا نقدینگی پروژه‌ای موردنیاز خود را تأمین کنند.


  • بیشتر بخوانید:

پایان ریسک‌های سیستماتیک بازار

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ذوب صف‌‌های فروش سیگنالی مطمئن به سهامدار
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

ذوب صف‌‌های فروش سیگنالی مطمئن به سهامدار

با ادامه روند صعودی شاخص؛

عروسی به کوچه بورس رسید!

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

پایان ریسک‌های سیستماتیک بازار

نفس‌گیری
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

نفس‌گیری "نقدینگی" قبل از صعود به قله جدید

ارسال نظر