بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
تاثیر کاهش سودهای بانکی بر بازار
سهامداران گرانقدر باید توجه داشت که کاهش سود‌های بانکی کاملا فضای سرمایه‌گذاری را دگرگون خواهد کرد، زیرا سرمایه در زمین گِلی و‌ باتلاقی نمی‌ایستد و میل حرکت رو به جلو دارد، همیشه در پول‌های ایستا برای گزینش بهترین مکان سرمایه‌گذاری وجود دارد. بنابراین بهترین بازار غیرتورمی که حاشیه و ریسک محیطی نداشته باشد، بورس است!
کد خبر : ۲۴۵۰۰۶

تاثیر کاهش سودهای بانکی بر بازار

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص‌کل بورس تهران با آنکه امروز بیش از ۸هزار و ۷۰۰ واحد رشد را به‌خود دید اما؛ بسیاری از سهامداران سهم‌های کوچک در انتقاد به آزادی سهم‌های بزرگی بودند که از مجامع آزاد شده‌اند! زیرا رشد بازار از شاخص‌ساز‌ها رقم خورده و سر سهم‌های کوچک دوباره بی‌کلاه ماند.

شاخص‌کل هم‌وزن نیز با رشد یک هزار و۱۲۷ هزار واحدی رشدی آرام را دید تا بسیاری از معامله‌گران بازارسرمایه احتیاط عرضه‌ها را طی معاملات امروز بورس تهران به‌جان بخرند.

سهامداران طی روز‌های اخیر بازار به این‌نکته پر اهمیت پی برده‌اند که صف‌های فروش آنچنان قدرتمند نیست و این نقدینگی بوده که توانسته باردیگر زیر تابلوی بورس، باردیگر خوش‌رقصی کند و مسئولان سازمان بورس، نیز به این لطف نقدینگی ببالند و پُز بدهند.

آخرین تیر دلاری برجام بر قلب ریال

دلار و اهالی این بازار با نزدیکی به زمان تحلیف، فعلا آتش زیر دیگ ارز را کم کرده‌اند تا کمی مه از پس فضای اقتصادی و البته بدنه جدید دولت کنار رود.

دلاریون که امروز بیشتر در بین دلار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان در بین معامله‌گران دست به دست شد.

آرامش فضای دلار بیشتر بخاطر عرضه‌های بازار شکل گرفت و در روژ گذشته نیز آخرین تیر برجامی به قلب بازار دلار شلیک‌شد تا از این آب گل آلود ماهی گرفته باشند که بعضا گرفتند.

بانک مرکزی طبق شنیده‌ها امروز بیش از ۲۰۰میلیون دلار در آخرین روز دولت دثازدهم‌به گود معامله آورد که حدود ۱۵۵میلیون دلار نیز معامله را به خود دید.

طلا هر روز بی‌رمق‌تر از دیروز

قیمت سکه بهار آزادی با ۱۰۰هزارتومان‌کاهش به نرخ ۱۰میلیون و ۸۰۰هزارتومان‌معامله شد و هر گرم طلا نیز یک میلیون و ۱۲هزارتومان در طلا فروشی‌ها به مردم نرخ داده شد.

بازار سکه و طلا در این روز‌ها همچنان در بلاتکلیفی تقاضا دست و پا می‌زند و با نزدیکی به ایام محرم، واکنش‌های خرید مردم به این بازار سرمایه‌ای هر روز بی‌رمق‌تر می‌شود.

مزارع آفت زده بیت‌کوین جایگزین دارند

نوسان منفی بازار رمزارز‌ها در آخرین روز معاملاتی خود، باز ورق برگرداند و بیت‌کوین ۴۱ هزار دلاری شد.
در خبر‌های ماینری آمده که در چین، لهستان، انگلیس و ... مزارع برمزارز را یافته و تعطیل شده‌اند اما؛ معامله‌گران‌نگران‌مباشند چراکه در بخش نیروگاهی ایران، مزرعه هم کشف می‌شود!

بازار امروز نوبت کیست!

سهامداران گرانقدر باید توجه داشت که کاهش سود‌های بانکی کاملا فضای سرمایه‌گذاری را دگرگون خواهد کرد، زیرا سرمایه در زمین گِلی و‌ باتلاقی نمی‌ایستد و میل حرکت رو به جلو دارد. همیشه در پول‌های ایستا برای گزینش بهترین مکان سرمایه‌گذاری وجود دارد. بنابراین بهترین بازار غیرتورمی که حاشیه و ریسک محیطی نداشته باشد، بورس است!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر