بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴
سهم‌های ارزنده‌ در انتظار بلیت پرتفوی سهامداران
سهامداران پیشنهاد می‌شود با تعلل نمایان شدن سود برخی سهم‌های دلاری‌ها، سهامداران این نوع سهم‌های جذاب را نباید فراموش کنند و سیگنال اهالی رانت به بازار در خصوص این نوع سهم‌ها را نبینند، زیرا مدت زمان نمایان شدن خبر‌های خوب در این نوع سهم‌ها، دیگر رسیده است.
کد خبر : ۲۴۵۰۶۷

سهم‌های ارزنده‌ در انتظار بلیت پرتفوی سهامداران

به گزارش بورس‌نیوز، ردوبدل شدن شاخص‌کل در ارقام مثبت و منفی در روز معاملاتی گذشته باعث شد تا معامله‌گران و سهامداران نسبت به ادامه فعالیت بازار دودل شوند و همین نکته، سرآغاز شاخصی قرمزپوش در پایان معاملات روز دوشنبه شد.

نگاهی به روند حرکتی و دست به مهره شدن سهامداران نشانگر آن بود که هرچقدر پترویی‌ها با فشار فروش همراه شدند اما؛ خودرو و رفقا موردتوجه نقدینگی قرارگرفته بودند.

تقاضای ارز وارداتی نصف شد

دلار بار دیگر در حوالی و میانه‌های نرخ ۲۵هزارتومان آرام‌گرفته و در حدود نرخ ۴۳۰ تا ۴۶۰ در بین معامله‌گران این بازار دست‌به‌دست شد، ولی طبق شواهد موجود، فشار فروش در جابه‌جایی این ارز کاسته شده و شاید موتور این بازار پس از مراسم تحلیف بار دیگر طی چند روز هیجانی دچار دستخوش هیجان شود.

گزارش‌های بانک مرکزی از سامانه نیما نیز حاکی از آن بوده که نصف میزان عرضه‌های دلار نیمایی، تقاضا برای ارز واردات یعنی ۷۸ میلیون دلار به ثبت رسیده است.

بد نیست شاخص دلار را هم نزولی بدانیم، زیرا با کاهش ۰.۱درصدی به سطح ۹۲.۰۲۸ جای خوش کرد.

طلا بالا کشید

انس جهانی طلا آغاز معاملات این هفته خود را با رشد شروع کرد و این رشد بیش از ۱.۷واحدی معامله‌گران را از تضعیف نرخ دلار خشنود کرد.

در بازار ایران نیز هر گرم طلا با کمی رشد به یک‌میلیون و ۹۴ هزار تومان رسیده و هر مثقال طلا نیز ۴ میلیون ۷۴۱هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

قیمت سکه بهار آزادی۱۰و ۷۰۰هزارتومان را به خود دید و اما؛ سکه امامی ۱۱میلیون ۱۰۰ هزار تومان ا هم رد کرد.

اقتصاد نفت را پایین کشید

قیمت نفت برنت بار دیگر در آغاز هفته سرخ‌پوش ظاهر شد و کاهش ۲.۲۵واحدی را زد تا کندی رشد اقتصادی چین و آمریکا و میزان تقاضا‌هایی که برای طلای سیاه کاسته شده، کاملاً نمود خود را در شاخص نفت نمایان سازد.

از شرق تا غرب

علاقه‌مندان و معامله‌گران بازار‌های شرقی مستحضر هستند که شاخص Nikkei در پایین‌ترین سطح خود طی آخرین روز معاملاتی خود بسته شد اما؛ روز گذشته توانست با رشد نزدیک به ۵۰۰ واحدی نوید هفته‌ای خوب را داده تا معامله‌گران این بازار کاملاً امیدوار به مسیر خود ادامه دهند؛ شاخص شانگهای نیز رشدی در حدود ۶۷ واحد رشد را تجربه کرد و ۳۴۶۴ واحد رسید؛ داوجونز ۲۸ واحد افزایش‌یافته، S&P و نزدک نیز به ترتیب ۰.۱۴ و ۰.۳۴ درصد افزایش‌یافته‌اند.

الاکلنگ رمز ارزها و چینیهای مخالف بیت کوین

پس از رشد مجدد بیت کوین و رمز ارزها بار دیگر این شاخص در مرز نزولی قرار گرفت و نوسان الاکلنگی همچنان در معاملات رمز ارز‌ها ادامه‌دار است؛ بیت کوین نیز با کاهش ۲.۸ واحدی بار دیگر در مرز ۳۹ هزار دلار ایستاد چراکه کماکان بانک مرکزی چین رقیب سرسخت استخراج رمز ارز است و همین مورد باعث ترکش‌های نوسانی به پیکره رمز ارزها شده است.

بازار امروز نوبت کیست

سهامداران باید توجه داشته باشند که روند معاملاتی که در روز گذشته تجربه شد احتمالاً در ابتدای معاملات امروز نیز به نمایش درخواهد آمد یعنی ابتدای بازار و زمان نخست معامله‌ها عمدتاً بازار منفی پیش خواهد رفت اما؛ در ادامه بازار، روند معاملاتی به‌سوی مثبت و متعادل شدن پیش خواهد رشد و برخی از نماد‌های شاخص ساز این تعادل نمود پیدا خواهد کرد و همین روند به دیگر نماد‌های مهم برای سرمایه‌گذاری نیز سرایت خواهد کرد بنابراین سهامداران از هیجان دوری‌کنید و در ابتدای نیمه دوم معاملات، از نقد بودن پرتفو به سمت سرمایه‌گذاری در سهم‌های ارزشمند و ارزنده بازار اقدام کنید.

با توجه به روند و چشم‌انداز‌هایی که اقتصاد به نمایش گذاشت، این موضوع ریسک و ابهامات را نزولی نشان داده، زیرا حجم نقدینگی آن‌چنان بالاست که اگر این نقدینگی به‌سوی بازار‌های سرمایه‌ای گام برندارد، باید منتظر یک انفجار در اقتصاد باشیم، ولی پیش‌بینی‌ها برای ورود سرمایه و نقدینگی به‌سوی بازار سرمایه بسیار بالاست.

به سهامداران پیشنهاد می‌شود که سهامی را خریداری کنند که P/E پایینی را داشته باشد و به‌قول‌معروف، سهام ارزشی و در محدوده ارزنده باشد تا بتوان با پیش‌بینی‌ها، آینده این نوع سهم‌ها را ترسیم کرد؛ از سوی دیگر، با تعلل نمایان شدن سود پتروشیمی‌ها و دلاری‌ها، سهامداران این نوع سهم‌های جذاب را نباید فراموش کنند و سیگنال اهالی رانت به بازار در خصوص این نوع سهم‌ها را نبینند، زیرا مدت‌زمان نمایان شدن خبر‌های خوب در این نوع سهم‌ها، دیگر رسیده است.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
بازار بورس تهران مثل دین اسلام است دزدی وجیب بری در روز روشن انجام می‌دهند و در حرف بهترین دین و بهترین بازار نامگذاری می‌کنند نمونه اش بورس ۹۹ونماد پالایش مشکل ۴۳سال گذشته نیست مشکل ۱۴۰۰سال است که کثیف‌ترین دین را کثیف‌ترین آدمها به گوش مردم میخانند۰۰۰۰۰