بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

لابی‌گری برای صندلی مدیریت سازمان بورس، ممنوع!

لابی‌گری برای صندلی مدیریت سازمان بورس، ممنوع!
جا دارد نمایندگانی از فعالان بازار سرمایه، نهادهای مالی وابسته به این بازار و حقوقی های بازار و... هم در انتخاب مدیران بازار سرمایه نقش داشته باشند تا هر انتصابی در این بازار بر اساس خرد جمعی شکل بگیرد.
کد خبر : ۲۴۶۳۳۳

لابی گری برای تصدی کرسی مدیریت سازمان بورس؛ ممنوع!

به گزارش بورس نیوز، با تغییر وزیر اقتصاد احتمال تغییر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم قوت گرفت.

این در حالی است که فعالان بازار سرمایه، نقشی در انتخاب مدیران این بازار ندارند و انتظار می‌رود رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، حامی منافع سهامداران این بازار باشد و مدیران "بله‌قربان‌گو" همچون رئیس سابق این سازمان، فقط به این بازار آسیب‌زده‌اند.

بهمن فلاح کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: در مقطع فعلی، تغییر مدیریت در سازمان بورس و اوراق بهادار، به نفع این بازار نیست و موافق برکناری آقای دهقان دهنوی در شرایطی که بازار سرمایه، به ثبات نسبی رسیده، نیستم؛ "بورس" در ۲ سال اخیر، ۳ رئیس به خود دیده و این تغییرات پی در پی، هم ساختار سازمان بورس و اوراق بهادار را تضعیف می‌کند و هم با توجه به تغییر نگرش‌ها، شاهد تغییر مکرر برنامه‌ها و اخلال درروند بازار سرمایه خواهیم بود.

وی ادامه داد: در شرایطی که بازارسرمایه از بحران فاصله گرفته، شاید بهتر باشد ایشان کماکان مسئولیت سازمان بورس و اوراق بهادار را به عهده داشته باشند؛ مگر آنکه فرد قوی‌تر و شایسته‌تری جایگزین ایشان گردد.

لابی گری برای تصدی کرسی مدیریت سازمان بورس؛ ممنوع!

فلاح خاطرنشان کرد: نکته اینجاست که به نظر می‌رسد عده‌ای به دنبال همسو کردن سازمان بورس و اوراق بهادار با برنامه‌های خود هستند و در این وضعیتی، جا دارد نمایندگانی از فعالان بازارسرمایه، نهادهای مالی وابسته به این بازار و حقوقی‌های بازار و... هم در انتخاب مدیران بازار سرمایه نقش داشته باشند تا هر انتصابی در این بازار بر اساس خرد جمعی شکل بگیرد. در این صورت، بازار سرمایه از تغییر مدیریت آسیب نخواهد داد.

این کارشناس بازارسرمایه در ادامه ضمن تأکید بر آنکه لابی‌گری برای کسب کرسی ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار به بازار سرمایه لطمه خواهد زد، اظهار کرد: در بدنه سازمان بورس و اوراق بهادار، با جریانی مواجه هستیم که با تغییر دولت‌ها و روسای سازمان بورس، به کار خود ادامه می‌دهند و مسئولیت دارند.



وی ادامه داد: این جریان، خود را بدنه سازمان بورس و اوراق بهادار می‌دانند و ازآنجاکه تا قبل از حضور آقای دهقان دهنوی، کسی جرات ارزیابی عملکرد این بدنه را نداشت، اطلاعات خاصی هم از عملکرد این افراد به‌صورت رسمی وجود ندارد.

فلاح تصریح کرد: معتقدم اگر قرار است تغییری در مدیریت بازار سرمایه صورت بگیرد، باید از تغییر مدیران بدنه سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس‌ها شروع کرد. بدنه بازار سرمایه به‌شدت نیازمند تزریق خون تازه است تا از سکون فاصله بگیرد.

برخی مدیران "سازمان بورس و اوراق بهادار" و بورس‌ها، اگرچه تلاش زیادی کرده و عملکرد خوبی داشته‌اند؛ اما ‌نگرش و خط‌مشی این افراد فرسوده و قدیمی است و موجب عقب‌گرد بازار خواهند شد‌. با لابی‌گری برای به دست آوردن کرسی مدیریت سازمان بورس، بازار سرمایه را به قهقرا می‌برد.

فلاح در پایان گفت: این بازار نیاز به افراد جدید، متخصص، با تجربه و زبده دارد و باید از بین واجدین شرایط، بهترین گزینه برای مدیریت بازار سرمایه انتخاب شود. ضمن اینکه در شان بازار سرمایه نیست که عده‌ای برای تصدی سمت در این سازمان، لابی‌گری کنند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در دارالایتام غول‌ها، جایی برای "هپکو" نیست؛

۱۵ سوال از تامین اجتماعی، شستا و هپکو

تداوم سبزی بازار سرمایه تا پایان سال
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

تداوم سبزی بازار سرمایه تا پایان سال

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

شرکت‌های صادرات محور پیشران رشد شاخص

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

توجه ویژه بازار سرمایه به صنایع داخلی محور

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۵
ما هیچ اشتباهی از اقای رییس بورس ندیده ایم چون برخلاف رییس قبلی که با کلوله باری از ریزش ها و نارضایتی های را به رییس جدید تحویل داد و رفت عملکرد رییس جدید در جمع کردن این افتضاح کار کمی نبود و کم کم به رشد بازار در حال حرکت است بعنوان یک سهام دار قدیمی رییس بورس بسیار درست عمل میکند امید واریم مثل دولت قبل از افرادی بله قربان گو که نتیجه ان شد دولت فعلی استفاده نکند و اینده و اعتماد سهام داران را ترجیح دهد که حتما خواهد داد چون خواسته رییس جمهور در فاز اول اعتماد سهام داران است که با همین اقای رییس بورس بسیار خوب در حال رشد و نتیجه است فراموش نکنیم که بازار سرمایه سوخته ایی که به رییس بورس جدید دادن و با مدیریت عالی در حد امکانات بازده بسیار خوبی داشته فقط باید سرعت کار بیشتر شود تا وقت ها به صندلی های درست پرشده و اهل فن و خبره البته نه در همه جا بلکه صندلی هایی هم بوده است که کارنامه بدی داشتن و باید تعویض شود ند ولی در مورد رییس بورس بعنوان سهامدارقدیمی و اهل فن و خبره بسیار رییس بورس سازنده برای بورس کشور می دانم و البته همه باید دولت جدیدرا حمایت کنیم و اعتماد سازی سهام داران را با قضاوتهای خودشان به دولت وگوش رییس جمهور برسانید چون یکی از وعدههای اقای رییس جمهور اعتماد سازی در عمل از سهام داران در نقل قول ها در انتخابات و مجلس و تر یبون ها بوده که باید با متخصصین و اهل سواد در جهت بر داشتن قوانین متضاد با بازار سرمایه این امر مهم را اجرایی کرد
ناشناس
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
چطوری آقای دهنوی ؟
ای شیطون ... ناشناس نظر میدی ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
کدوم عملکرد مثبت رو از دهنوی دیدید ؟
به کدوم وعده عمل کرد ؟
محدودیت دامنه نوسان را برداشت ؟
یا به وعده سر خرمن ماهی فلان دهم درصد باز کردن دامنه نوسان عمل کرد ؟
رفتار سلیقه ای و دلبخواهی ناظر بازار در باز و بسته کردن نمادها و ابطال معاملات رو قانونمند کرد ؟
آسیبی که ایشان با دامنه نوسان نامتقارن به بورس زمین خورده زد رو فراموش کردید ؟
اگر تمام حرفتون اینه که به اندازه رئیس قبلی به بورس آسیب وارد نکرده هنوز .... بله، اسفند دود کنید !
یک بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱
اقای دهنوی نسبت به سمت خود مسلط بوده و با امدن ایشان به بورس بازار کم کم در حال بهتر شدن است .
سلمان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۷
باسلام اگر منصفانه قضاوت کنیم اقای دهنوی ثابت کرد که مدیر لایقی است واگر بخواهد میتاند بهترازاینها عمل کند چرا که کاررادربحران بازار بدست گرفت وتوانست تاحدودی ثبات رابه بازار برگرداند والان هم طی تجربیاتی که بدست اورده متواند علاج کار را چاره نماید بنظر بنده ایشان مدیر لایقی هستند ومیتواند حامی سهامداروبازار سرمایه باشد