بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

رسالت اصلی سازمان بورس تجهیز منابع شرکت‌هاست

رسالت اصلی سازمان بورس تجهیز منابع شرکت‌هاست
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: به عنوان نخستین برنامه، اقداماتی انجام می‌دهیم تا تشکیل سرمایه در شرکت‌های تولیدی افزایش پیدا کند و از این طریق طرح‌های توسعه‌ای جدید بتوانند اجرا شوند
کد خبر : ۲۴۸۶۶۰

مجید عشقی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: مداخله دولت‌ها در بازارها، عمدتا منجر به انحراف در بازار می‌شود و دخالت دولت به این معنی که وارد بازار شود و سود تضمین شده و قطعی دهد، درست نیست؛ در این بین مداخله دولت در بازار سرمایه باید به این شکل باشد که شفافیت را افزایش دهد و نظارت کافی بر معاملات و انتشار اطلاعات داشته باشد.



وی با بیان اینکه ایجاد ثبات در بازار سرمایه و بازگشت اعتماد سهامداران به بازار سرمایه از اولویت‌های او در سازمان بورس است، افزود: یکی از راه‌های ایجاد ثبات در بازار، بازدهی و سودآوری بلند مدت شرکت‌ها است.

عشقی ادامه داد: دخالت در سازوکار تولید و سودآوری شرکت‌ها باید به حداقل برسد به طوری که طی یک تا دو سال اخیر، دولت از بحث مداخله در قیمت‌گذاری فاصله گرفته و ما مطمئن هستیم بازار راه خود را پیدا می‌کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه رسالت اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار، تجهیز منابع شرکت‌هاست، ادامه داد: به عنوان نخستین برنامه، اقداماتی انجام می‌دهیم تا تشکیل سرمایه در شرکت‌های تولیدی افزایش پیدا کند و از این طریق طرح‌های توسعه‌ای جدید بتوانند اجرا شوند؛ این موضوع سبب می‌شود تا شرکت‌ها در بلند مدت سودآوری خوبی داشته باشند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار توسعه بازار بدهی را یکی دیگر از برنامه‌های هیات مدیره جدید عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در نظر داشته باشید با توجه به سطوح مختلف ریسک پذیری، سرمایه‌گذاران مختلفی در بازار وجود دارند. گروه اول سهامدارانی هستند که به خرید سهام علاقه دارند و سهام خریداری می‌کنند و گروه دوم نیز سرمایه‌گذارانی هستند که با ریسک پذیری کمتر، اوراق با درآمد ثابت خریداری می‌کنند.

وی ادامه داد: سهامدارانی که سهام خریداری کردند، سهام خود را نمی‌فروشند تا اوراق خریداری کنند، زیرا این دو بازار از یکدیگر متفاوت هستند و مخاطبان و بازیگران خاص خود را دارند، هرچند که بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند.

عشقی توضیح داد: اگر بازار بدهی را با ابزار‌های بدهی و نهاد‌های مالی توسعه دهیم و میزان نقد شوندگی اوراق را در بازار بدهی افزایش دهیم دیگر شاهد تاثیر این بازار بر بازار سهام نخواهیم بود.

وی درباره گردش شفاف اطلاعات در بازار سرمایه بیان کرد: در ۱۰ سال گذشته، از شرکت‌ها به سختی گزارش‌های مالی درستی دریافت می‌کردیم، ولی اکنون اتفاقات خوبی افتاده است، به طوریکه از نظر کمیت مشکلی در اخذ گزارش از شرکت‌های پذیرفته شده در بورس نداریم؛ کیفیت و شفافیت گزارش‌ها تنها موضوع مورد بحث است که در این رابطه اقدامات خوبی را آغاز کردیم.

عشقی ادامه داد: سازمان بورس و اوراق بهادار اقدامات مناسبی در این خصوص انجام داده و در تلاش هستیم تا کیفیت اطلاعات منتشر شده توسط شرکت‌های پذیرفته شده در بازار سرمایه را افزایش دهیم.

رئیس سازمان بورس گفت: اگر کیفیت اطلاعات افزایش یابد، شفافیت اطلاعات بیشتر می‌شود که در نتیجه آن، سرمایه‌گذاران می‌توانند درست‌تر تصمیم‌گیری می‌کنند، زیرا اطلاعات مبهم باعث ضرر‌های زیادی به سهامداران می‌شود. امیدواریم این شفافیت باعث شود اطلاعات در زمان مناسب و با کیفیت خوب به دست سرمایه‌گذاران برسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
۷ راهبرد در دوره جدید بازار سرمایه
رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

۷ راهبرد در دوره جدید بازار سرمایه

سه معاون سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شدند
از سوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار؛

سه معاون سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شدند

حاکم شهری که مرغابی بود ...
نبش خیابان ۱۳ غربی و بساط دست‌فروش‌ها؛

حاکم شهری که مرغابی بود ...

بازار‌های موازی جنب بورس؛

تابلوی بورس را «عشقی» ببینید

ارسال نظر