بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

مچ‌اندازی ارزندگی و ابهامات در "بورس"

به طور کلی سهم‌ها توانایی رشد دارند به شرطی که دولت با دخالت خود شرایط بازار را به سال ۹۹ تبدیل نکند. در صورتی که هدف دولت فروش اوراق و دارایی‌ها باشد می‌تواند سهم‌های بزرگی نظیر پالایشی و پتروشیمی را فارغ از ارزندگی بفروشد.
کد خبر : ۲۵۲۱۵۳

بورس نیوز ؛ مچ‌اندازی ارزندگی و ابهامات در

محمد رضانژاد مدیر تحلیل سبدگردان آرمان اقتصاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، اظهار کرد: وضعیت فعلی بازارسرمایه نتیجه جنگ بین ارزندگی و ابهامات بازار بوده به طوری که می‌توان گفت ابهامات در حال برطرف شدن است.

وی ادامه داد: احتمالا با تصویب بودجه پیشنهادی دولت، می‌توان گفت این نقاط کور کمتر هم خواهد شد که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای به این روند کمک خواهد کرد.



رضانژاد با اشاره به بهبود شرایط سهم‌های ارزنده به صورت تدریجی ادامه داد: سهم‌های کوچک در بازار که اصلاح قیمتی زیادی داشتند در آینده می‌توانند مورد توجه قرار بگیرند چرا که P/E آن‌ها نسبت به میانگین‌های تاریخی، کاهش بسیاری داشته است.

مدیر تحلیل سبدگردان آرمان اقتصاد تاکید کرد: همچنین سهم‌های بزرگ از جمله گروه بانکی و خودرویی به مذاکرات هسته‌ای وابستگی زیادی داشته و سهام فلزی و معدنی در بازار تقسیم سود خوبی را تجربه کرده اند.

مدیر تحلیل سبدگردان آرمان اقتصاد ادامه داد: به طور کلی سهم‌ها توانایی رشد دارند به شرطی که دولت با دخالت خود شرایط بازار را به سال ۹۹ تبدیل نکند. در صورتی که هدف دولت فروش اوراق و دارایی‌ها باشد می‌تواند سهم‌های بزرگی نظیر پالایشی و پتروشیمی را فارغ از ارزندگی بفروشد.

رضانژاد درباره تأثیر بودجه پیشنهادی بر روند بازار سرمایه گفت: با اتفاقاتی که در بودجه رخ داد، صنایعی که جزو انرژی برتر محسوب می‌شدند به مقدار کمی موجب آسیب به سهم‌ها شدند. با توجه به ۱۰ بند حمایتی دولت در بودجه، برخی صنایع مانند بانکی‌ها مخصوصا بانک‌هایی که دارایی ارزی دارند می‌توانند وضعیت بهتری داشته باشند؛ اما این لایحه می‌تواند به شرکت‌های صادراتی و سود آنان آسیب بزند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
"وبیمه" از سود سهام محقق شده ۱۶،۳۵۳ میلیارد ریال درآمد داشت؛

"وبیمه" و تمرکزی بر شیمیایی‌ و فلزی‌ها

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد:

چراغ سبز بودجه به فروش اوراق در بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
بابا این آرمان اقتصاد خودش جزء دزدهای بورسه .وفقط وفقط نوسان میگیره از ملت بورس کجا بره تا اینها هستن .چهره به ظاهر مظلوم اما دزدان واقعی