بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"نرخ خوراک" و یک تلنگر به پتروپالایشی‌ها

اگر نرخ خوراک‌ها در بودجه پیشنهادی به حالت اولیه برگردد، شرایط بورس می‌تواند در هفته آینده سبز شود. در غیر اینصورت با قطعی شدن نرخ خوراک‌ها برای سال بعد، احتمالا بازار، روند افزایش عرضه را تجربه خواهد کرد.
کد خبر : ۲۵۲۶۰۰

نرخ خوراک بودجه پیشنهادی، عرضه را زیاد می کند//قربانی//

سید یاسر شریعت، کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، در خصوص وضعیت بازارسرمایه اظهار کرد: اگر نرخ خوراک‌ها در بودجه پیشنهادی به حالت اولیه برگردد، شرایط بورس می‌تواند در هفته آینده سبز شود، درغیر اینصورت با قطعی‌شدن نرخ خوراک‌ها برای سال بعد، احتمالا بازار روند افزایش عرضه را تجربه خواهد کرد و به نظر می‌رسد در این راستا دلار نیز کاهش یابد؛ بنابراین می‌توان گفت روند بازارسرمایه در هفته آینده متعادل خواهد بود.



وی در ادامه درباره دلار نیمایی افزود: ارز نیمایی را نمی‌توان به طور قطع پیش‌بینی کرد؛ اما به نظر می‌رسد فاصله نرخ دلار نیمایی و آزاد در حال حاضر از بین رفتن بوده و این اتفاق با کاهش ۴ الی ۵ درصدی دلار آزاد پیشروی می‌کند. البته چند ماه گذشته فاصله بین این دو دلار زیاد شده بود که به مرور در حال کاهش است. در این صورت می‌توان گفت نرخ دلار نیمایی تا آخر سال در محدوده ۲۶ الی ۲۷ هزار تومان درجا می‌زند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه احتمال دارد حجم معاملات بازار در هفته آینده کاهش یابد، پس می‌توان گفت صنایع پیشرویی وجود نخواهد داشت؛ مگر اینکه نرخ خوراک به حالت اولیه برگردد که در این صورت صنعت پتروشیمی و پالایشی وضعیت بهتری خواهند داشت. همچنین در صورتی که خبر‌های مثبتی از برجام به گوش برسد گروه‌های بانکی و خودرویی سودآوری بهتری خواهند داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کانونی برای پیگیری مطالبات سهامداران عدالت
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

کانونی برای پیگیری مطالبات سهامداران عدالت

جیب بورسی‌ها؛ جیب
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد؛

جیب بورسی‌ها؛ جیب "دولت" نیست

خبری از ورود نقدینگی به زیر تابلوی بورس نیست
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد؛

خبری از ورود نقدینگی به زیر تابلوی بورس نیست

در گفت‌وگو با کارشناس بازار‌سرمایه مطرح شد؛

خطراتی که بورس از سر گذراند

ارسال نظر