بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
تله حقوقی‌ها در کنار مویز و غوره شاخص‌کل
سهامدارانی که در تله هیجانی اینبار در خصوص برجام توسط حقوقی‌ها اسیر می‌شوند باید این نکته را مدنظر قرار دهید که تا حصول نتیجه ممکن است بار‌ها زیر میز زده شود!
کد خبر : ۲۵۵۰۸۱

پیش گشایش؛

به گزارش بورس‌نیوز؛ سهامداران گرامی باید توجه داشته باشید و نباید با یک مویز گرمی نشود و با یک غوره سردی! بنابراین اخبار برجامی و رشد بازارسرمایه را هیجانی برخورد نکنید.

سهامدارانی که در تله هیجانی اینبار در خصوص برجام توسط حقوقی‌ها اسیر می‌شوند باید این نکته را مدنظر قرار دهید که تا حصول نتیجه ممکن است بار‌ها زیر میز زده شود!

بنابراین بخاطر برخی شایعات پرتفوی خود را بر بهم نریزد اما؛ به‌نظر می‌رسد هر دو طرف تمایل دارند که برجام احیا شود و به تهعدات برگردند.

دیشب اخباری به بازار مخابره شده که شارژ روز گذشته بازار را تقویت کرد ولی با بروز ابهاماتی به یکباره سردی‌اش می‌کند ولذا نباید در مواجهه با اخبار برجامی عجولانه و هیجانی عمل کرد و قدری صبوری نتیجه مطلوبتر خواهد داد. بویژه آنکه وال استریت ژورنال که صدای رسانه‌ای اردوگاه غرب است خبر از توافق هسته‌ای و برگشت به توافق ۲۰۱۵ را مخابره کرده است.

برپایه این گزارش، به‌هرصورت امروز در شرایطی که گرو‌های متاثر از احیای برجام با سردی معاملات‌شان را شروع کرده بودند، گروه پالایشی در اثر افزایش قیمت نفت تا سطوح تقریبی ۹۹ دلار به کمک بازار آمد و نهایتا شاخص کل با مثبت محدود بسته شد.

پیش‌تر نیز نوشته شد که فروشنده‌های این روز‌های بازار قادر نخواهند بود که سهام فروخته شده را با افت معنی داری مجددا تحصیل کنند و این مهم نوید روز‌های معاملاتی بهتری را برای نیمه دوم اسفند و بویژه هفته پایانی اسفند به بعد میدهد.

ترجمان تحلیل تکنیکی این موضوع آن است که شاخص کل و هموزن تمایلی به افت بیشتر و نزدیک شدن مجدد به محدوده خط میانی کانال نزولی حدود ۷ ماهه ندارند و بعکس مترصد فرصتی برای شکست خط روند نزولی ۷ ماهه و خط بالایی کانال نزولی مورد اشاره است.

قیمت دلار در محدوده ۲۶ هزار تومان

دلار روز گذشته در معاملات بازار آزاد بار دیگر به روند صعودی خود ادامه داد، تا آنجا که در قیمت ۲۶ هزار و ۳۰۰تومان معامله شد. سکه نیز با افزایش حدود ۱۰۰ هزار تومانی به نرخ ۱۱ میلیون و ۹۱۵ هزار تومان رسید.

از غرب تا شرق

شاخص های اصلی سهام ایالات متحده در روز گذشته قرمزپوش بودند. به طوری که داوجونز ۲۹۳ واحد کاهش داشته و S&P۵۰۰ و نزدک نیز به ترتیب ۰.۷۱ درصد، ۱.۲۲ درصد با کاهش مواجه شد.

نفت، اما نتوانست در ۹۹ دلار بماند

بهای نفت برنت در معاملات روز گذشته پس از رسیدن به بالاترین سطح از ۷سال گذشته یعنی ۹۹ دلار کمی عقب نشینی کرد و در ۹۶ دلار در هر بشکه قیمت گذاری شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر