بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
سهامداران خرد و حسرت نگاه از روی سکو
درحالی که بسیاری از بازیگران اصلی تنها به خرید و فروش‌های خاص الگوریتمی روی آورده‌اند و از پشت رینگ معاملات با هم دست می‌دهند، در این سوی میدان سهامداران خرد چاره‌ای ندارد جزء، نگاه سرد.
کد خبر : ۲۵۴۷۰۳

پیش گشایش؛

به گزارش بورس نیوز، باید باور کرد که دیگر این بازی، بازی در بازاری نیست که سهامداران خرد فروشنده یا خریدار باشند و ما (سهامداران خرد) مانند اسامی افراد روی سکو هستیم که فقط بازیگری بزرگان را نگاه می‌کنیم!

بازاری که فروشنده قابل توجهی ندارد و به‌مرور جسارت خرید در برخی نماد‌ها سر بلند می‌کند آن‌هم بازیگران اصلی که دیگر حتی به رینگ بازار هم نمی‌آیند و بلوکی از آن پشت دست به دست می‌کنند.

سهامداران توجه داشته باشند که انگار کلید "بورس" گم شده و تا مجددا این کلید ساخته نشود اوضاع تغییری پیدا نخواهد کرد بنابراین نباید در پی آن انتظار رشد‌های بزرگ داشت، بلکه رشد‌های کوتاه ۱۰ و حداکثر ۲۰ درصدی در تک سهم‌ها و نماد‌های خاص در یک گروه در اثر دلائل خاص رخ خواهد داد.

پس فعلا انتظار رشد‌های سنگین از بازار نداشته باشید و لطفا به" نان و ماست" قانع باشید! تا بلکه روز‌های بهتری احتمالا بعد از هفته پایانی اسفند از راه برسد.

نکته مهم در این فرایند شناسایی روند‌های کوتاه بازار و حتی تک سهم‌ها با توسل به اندیکاتور استوکاستیک است که با رسیدن به کف، علامت کوتاهی از رشد و با رسیدن به سقف علامت کوتاهی از افت صادر میکند و این خاصیت بازار‌های در حال تثبیت یا خنثی یا همان Side Way است.

قیمت دلار به کانال ۲۶هزار تومان برگشت

دلار روز گذشته در معاملات بازار آزاد با کاهش قیمت مواجه شد و به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت به طوری که در این ساعات در ۲۶ هزار و ۹۲۰ تومان معامله شد. سکه نیز در سطح ۱۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان قرار دارد.

از شرق تا غرب

شاخص سهام نیکی ژاپن در معاملات امروز برای دومین روز متوالی ۲۱۴ واحد کاهش یافت و در ۲۶۸۶۵ هزار واحد قرار گرفت. داوجونز با افزایش ۴۳۳ واحدی همراه بود. S&P ۵۰۰ و نزدک نیز بیش از ۱.۴۰ درصد افزایش یافتند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر