بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
سهامداران به‌دنبال ردپای صعود در شن‌زار
درحالی که بسیاری از تحلیل‌گران حرفه‌ای بازار نوید رشد بازار را از میانه‌های بهمن‌ماه می‌‌‌دادند اما؛ روند بازار اینگونه دلالت می‌کند که فعلا، زمان بازی با شاخص نیست و حقوقی‌ها پای خود را در جوی آب سهامداری نمی‌گذارند و بیشتر مانند ملاک‌ها، آب را از سرمنشا گل‌آلود می‌کنند.
کد خبر : ۲۵۵۳۴۲

پیش گشایش؛

به گزارش بورس نیوز، معاملات بازارسرمایه در روز یکشنبه با آنکه شاخص‌کل باردیگر عقب‌نشینی داشت اما؛ شاخص هم‌وزن به‌سوی رشد گام برداشت و همین عامل، نویدی برای رشد معاملات فردا بوده و سهامداران نیز بیشتر روی مبادلات سهام متمرکز شده‌اند تا اینکه بخواهند به‌دنبال ردپای دولت روی شن‌زار اقتصاد باشند.

سهامداران اگر اخبار منتشره پیرامون بازارسرمایه را بیشتر دقت کنیم، خبر‌های بدی زیر تابلوی معاملات بازار مشاهده نمی‌کنیم و بیشتر خبر‌ها از داد و ستد‌های فراوانی زیر تابلو حکایت دارد اما؛ عدم تمایل ورود سهامداران به گود معاملات با وجود مخابره سیگنال‌های خوب از سوی صنایع و شرکت‌ها نشات گرفته از نبود اشتیاق سرمایه‌گذاری بخاطر شکست شیشه اعتماد است.

تصور می‌شود تا زمانی که به نیمه دوم اسفند‌ماه وارد نشویم و سال ۱۴۰۰ با تمام سختی‌ها به تسبیح کشیده نشود، روند ملموسی از بهبود را مشاهده نخواهیم کرد و بنابراین باید در انتظار روز‌های پایانی سالی نشست که خط روند اعصاب اغلب سهامداران حقیقی را نزولی کرده است.

نگاهی به صف‌های تشکیل‌شده نیز از این موضوع حکایت داشت که بسیاری از صف فروش سهام جمع شدند و امروز می‌تواند روند بهتری را شاهد باشیم.

دلار یک گام دیگر به سوی ۲۵ هزارتومانی

دلار اندکی کاهشی شد، تنها ۱۰ تومان! نرخ هر دلار با آنکه نوسان فراوانی را بعضا در طول معاملات به خود می‌بیند، ولی در نهایت قیمتی که دلالان در پایان معاملات می‌بندند با قیمت ابتدایی تغییر آنچنان محسوسی را ندارد و دیشب نیز نرخ ۲۶ هزار و ۱۰ تومان دلار بسته شد و هر یورو نیز با نرخ ۲۹ هزار و ۳۵۵ تومان قیمت‌گذاری شد.

نگاهی به نرخ سکه بهارآزادی نیز اینگونه نشان می‌دهد که هر سکه به ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان و هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۲ میلیون تومان برای مشتریان قیمت خورده است.

هر گرم طلا نیز با نرخ یک میلیون و ۲۰۲ هزارتومان روی تابلوی طلافروشی‌ها نقش بسته است.

کامودیتی‌ها

با نگاهی به بازار‌های جهانی می‌توان هر انس طلا را با نرخ ۱۹۰۹ دلار؛ نفت برنت ۹۸ دلار؛ مس با ۹۹۱۵ دلار؛ آلومینیوم با ۳۴۱۳ دلار و روی را با ۳۶۷۲ دلار نرخ‌گذاری شده که تمام شاخص‌های ذکر شده توانستند روند صعودی را به خود بگیرند.

از شرق تا غرب

نگاهی به وال‌استریت و بازار‌های جهانی نشان می‌دهد که شاخص‌های شرقی مانند Nikkei ژاپن با ۵۳ واحد و شاخص شانگ‌های با ۴,۹ درصد قرمزپوش بوده و اما؛ این شاخص‌های غربی هستند که سبزپوشی را بدست آورده‌اند.

شاخص داوجونز با رشد ۸۳۴ واحدی، S&P با رشد ۹۵ واحدی نزدک با رشد ۲,۵ واحدی از پیشرو‌های بازار هستند.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر