بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان شد:

عرضه‌های اولیه؛ خوب یا بد؟

عرضه‌های اولیه؛ خوب یا بد؟
عرضه‌های اولیه بسته به شرایط موجود اتفاق می‌افتد که اگر کشش کافی برای آن در بازار وجود داشته باشد، می‌تواند به مثبت شدن وضعیت کمک کند.
کد خبر : ۲۵۷۷۰۱

عرضه‌های اولیه؛ خوب یا بد؟

مهدی رضایتی مدیرعامل سبد گردان ثروت پویان در گفت‌وگو با بورس نیوز، بیان کرد: می‌توان گفت عرضه‌های اولیه بسته به شرایط موجود اتفاق می‌افتد که اگر کشش کافی برای آن در بازار وجود داشته باشد، می‌تواند به مثبت شدن وضعیت کمک کند؛ بنابراین چنین اقدامی منجر به حفظ پویایی بورس و عرضه‌ها شده و البته باید این مورد را در نظر گرفت که شدت آن بنابر شرایط افزایش و یا کاهش می‌یابد.


بیشتر بخوانید: آیا مشارکت به عرضه‌های اولیه بازمی‌گردد


وی با اشاره به نتایج افزایش عرضه‌ها در بورس اظهار کرد: درواقع چنین عملکردی می‌تواند برآیند مثبتی برای بازار سرمایه به وجود بیاورد و در کل می‌توان گفت افزایش تعداد عرضه‌ها، اتفاقات خوبی برای بورس رقم خواهد زد. همچنین در شرایط مستعد بازار این اتفاق منجر به خروج کم نقدینگی و افزایش ورود آن شود.

عرضه‌های اولیه؛ خوب یا بد؟

مدیرعامل سبد گردان ثروت پویان در ادامه گفت: درصورتی‌که مقدار این عرضه‌ها بیشتر از توان بازار باشند، می‌تواند اثر منفی داشته باشد؛ اما در شرایط متوازنی همچون وضعیت فعلی بازار، تأثیر مثبتی درروند آن خواهد گذاشت. از طرفی سهامداران خرد نیز از اثرات این اقدام منتفع شده و انگیزه خوبی برای ادامه سرمایه‌گذاری آن‌ها به وجود می‌آورد.

رضایتی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین افزایش تنوع و تعداد سرمایه‌گذاری و ورود صنایع مختلف به بازار سرمایه از دیگر ویژگی‌های مثبت عرضه‌های اولیه خواهد بود؛ بنابراین زمانی که بازار دچار بحران کمبود نقدینگی و خروج سرمایه شود، شتاب عرضه‌ها کاهش‌یافته و در شرایط متعادل می‌توان به تأثیرات مثبت آن امیدوار بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رشد یک درصدی شاخص‌کل/ کدام صنایع کوچک رشد داشتند
نیم نگاهی به بازار سرمایه ۶ اردیبهشت؛

رشد یک درصدی شاخص‌کل/ کدام صنایع کوچک رشد داشتند

محدوده ۵ تا ۶ همتی معاملات امروز
در پیش‌بینی امروز بازار سرمایه مطرح شد:

محدوده ۵ تا ۶ همتی معاملات امروز

فرمان بازار سرمایه در دست قیمت های جهانی
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید شد:

فرمان بازار سرمایه در دست قیمت های جهانی

آیا مشارکت به عرضه‌های اولیه بازمی‌گردد
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز پاسخ داد:

آیا مشارکت به عرضه‌های اولیه بازمی‌گردد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵
افشاگری و تذکر شدید عضو هیئت رئیسه مجلس به سازمان بورس درباره سودهای پرداخت نشده سهامداران در سالهای گذشته:

سید محسن دهنوی نماینده مجلس،‌امروز در فضای مجازی نوشت: پس از ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۱ و بخشنامه سازمان بورس، تمامی شرکت‌های بورسی، موظف به واریز سود تقسیمی از طریق سجام هستند.

بر اساس اطلاعیه‌های منتشره از سوی ۹۳ شرکت متقاضی پرداخت سود، در سال جاری تا کنون ۲۶ شرکت روش واریز سود را نسبت به سال گذشته تغییر داده و سجامی شده‌اند، اما همچنان ۲۲ شرکت، غیرسجامی هستند که سازمان بورس باید هر چه سریع‌تر تغییر روش واریز سود این شرکت‌ها را پیگیری کند.

متأسفانه شرکت‌های با نماد وصنا، ولشرق و ثبهساز به بهانه واریز سود از سجام، زمان‌بندی تقسیم سود خود را به تأخیر انداخته‌اند.

سازمان بورس نباید اجازه تاخیر واریز سود شرکت‌ها به این بهانه را بدهد. سودهای رسوب‌شده مردم طی سالیان گذشته نیز حق‌الناس است که واریز آن از طریق سجام باید هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد. فقط به واریز سود امسال اکتفا نشود و تمامی مانده سود سال‌های پیش، از سجام پرداخت شود.