بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
مدیرعامل شرکت ایران یاسا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

جاده تایرسازان لغزنده است/ مواداولیه به تایرسازان تزریق شد

وقتی شرایط جوری پیش می رود که با برنامه‌ریزی معمول نمی‌توان تولید و کار را ادامه داد، باید اندیشه جدید وارد کار شود.
کد خبر : ۱۸۱۱۰۰

به گزارش بورس‌نیوز، مشکلات اخیر ارزی، افزایش قیمت خوراک پتروشیمی‌ها، افزایش قیمت مواد اولیه و اعتصاب کامیون‌دارانی که مسئولیت انتقال مواداولیه را به استان‌ها و کارخانجات دارند، تنها بخشی از مشکلات کارخانجات لاستیک‌سازی کشور است.

مدیران تایرسازی‌های ایرانی باید بتوانند برای این مشکلات راه‌حل‌های جدید پیدا کنند.

ارسلان امتعلی مدیرعامل شرکت ایران یاسا در گفت‌وگو با خبرنگار بورس‌نیوز در مورد وضعیت فعلی تامین برخی مواد و ارز در صنعت تایر‌سازی گفت: تامین ارز و مواداولیه بزرگ‌ترین مشکلی بوده که صنعت تایر با آن دست‌به‌گریبان است.

وی ادامه داد: هر روزه مجبور به اتخاذ راه‌های جدید و روش‌های نوین برای چیره‌شدن بر مشکلات ریز و درشت بازار هستیم چراکه یک روز ارز گران و روز دیگر عدم تخصیص ارز، مشکل جدیدی را پدید می‌آورد ضمن آنکه تامین مواد اولیه که به امری بسیار دشوار پدید شده را نمی‌توان فراموش کرد که این روند، تولید را با خطر رو به رو ساخته است.

امتعلی تصریح کرد: متاسفانه تغییر شرایط فعلی به‌زودی امکان‌پذیر نبوده و صنایع نیز چاره‌ای به‌جز قبول وضعیت موجود ندارند.

وی به اعتصاب کامیون‌داران اشاره کرد و افزود: شما می‌دانید که برای انتقال مواد اولیه از بنادر باید از ظرفیت حمل‌و‌نقل جاده‌ای استفاده شود و حال این ظرفیت به دلیل مشکل اعتصاب از ما گرفته شده اما این مشکل با راه‌حل‌های دیگری مرتفع شده و مواداولیه از بندرعباس به کارخانه‌ها انتقال داده شده است.

این فعال صنعت تایرسازی کشور افزود: برای سایر مشکلات هماند ارز، بورس، مواد اولیه و صادرات محصولات نیز باید روش‌ها و ابزاری نو ایجاد شده و این مُهم در مجموعه ما در حال انجام است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر