بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
با تکیه بر دانش فنی و تجارب متخصصان ایرانی؛

سرعت حفاری با هوا سه برابر حفاری با سیال است

رئیس مجموعه تخصصی حفاری با هوای مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران در زمینه مزایای حفاری با هوا توضیح داد: در این عملیات تخصصی، سرعت حفاری بیش از سه برابر حفاری با سیال است و آسیب حداقلی به سازند وارد می‎شود.
کد خبر : ۱۸۴۸۲۸

به گزارش بورس‌نیوز، علی نجمیمقدم، رئیس مجموعه تخصصی حفاری با هوای مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران گفت: در این مجموعه هماکنون ۶۴ نفر نیروی انسانی متخصص مشغول کار هستند که همگی با اصول و کم و کیف کار آشنایی کامل دارند.

وی افزود: حفاری با هوا در حفر چاههای نفت و گاز در سازندهای شکننده، سخت و متوسط با سرعت حفاری کم و سازندهای حساس به آب و دارای هرزروی به جای سیال حفاری، کاربرد عملیاتی دارد.

رئیس مجموعه تخصصی حفاری با هوای مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری اظهار کرد: در این نوع حفاری، هوا از سوی کمپرسورهای پرفشار به درون رشته حفاری و از آنجا به نازلهای مته وارد می‌شود و کندههای حفاری را با خود به سطح میآورد و نیاز به پالایش سیال ندارد.

نجمیمقدم در زمینه مزایای حفاری با هوا توضیح داد: در این عملیات تخصصی، سرعت حفاری بیش از سه برابر حفاری با سیال است و آسیب حداقلی به سازند وارد میشود. قابلیت حفاری سازندهای با فشار پایین، برگشت سریعتر کندهها به سطح و هزینه کمتر از مزیتهای این نوع حفاری به شمار میآید.

رئیس اداره حفاری با هوای مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران، با بیان اینکه انواع روشهای حفاری با هوا مشتمل بر حفاری با هوای خشک، هوای مرطوب، کف غلیظ یا فشرده و حفاری با گل هوازده است، گفت: در هر کدام از این شیوهها، متخصصان این مجموعه از تبحر و تخصص لازم برخوردارند.

وی به استفاده از عملیات حفاری با هوا در میدان‌های نفتی از جمله تابناک، آغار، دالان، شانول و هما اشاره کرد و افزود: اداره حفاری با هوا ظرفیت ارائه همزمان پنج عملیات را بسته به برنامههای شرکتهای متقاضی دارد.

نجمیمقدم اظهار کرد: در این بخش افزون بر ارائه خدمات حفاری با هوا، خدمات جنبی مانند تأمین هوا برای عملیات توپکرانی که با هدف بررسی معایب احتمالی و سرویس خطوط لوله انجام میشود نیز به شرکتهای بهرهبرداری نفت و گاز ارائه میشود.

رئیس اداره حفاری با هوای مدیریت خدمات فنی شرکت ملی حفاری ایران، با تاکید بر اینکه بخشی از خدماتی که با استفاده از عملیات حفاری با هوا به میدان‌های نفتی ارائه میشود همسو با مسئولیتهای اجتماعی شرکت در حفاظت از محیط زیست و سلامت اکوسیستم خاک و هوا است، گفت: متخصصان این مجموعه بهمنظور پیشگیری از انتقال نفت به گودالهای سوخت به هنگام تعمیر و آزمایش چاهها از جمله در میدان‌هایی مانند آزادگان، دارخوین و سعادت‌آباد برای نخستین بار در این شرکت به طراحی و ساخت دستگاه بهسوزی نفت خام مبادرت کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون سه مجموعه کامل بهسوزی نفت خام در شرکت ملی حفاری ایران ساخته شده و در صورت نیاز، این تعداد به پنج دستگاه افزایش خواهد یافت، افزود: این تجهیز که تا پیش از این از خارج تأمین میشد قادر است با استفاده از هوای فشرده، نفت خام را به ذرات بسیار ریز تبدیل کند و با کمک سامانه احتراق اولیه، امکان سوزاندن کامل و بدون دود آن را فراهم سازد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
​مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت:

ضروری بودن حمایت از افزایش سهم تولید داخل

مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های وزارت نفت:

صدور گواهی صلاحیت برای شرکت‎های عملیات حفاری

سرپرست معاونت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت:

لزوم نوسازی دستگاه‎های حفاری

ارسال نظر