بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
به دلیل نوسانات دمایی رخ داد؛

70درصد خسارات به باغ های پسته

نماینده رفسنجان و انار در مجلس گفت: با بیان اینکه به دلیل نوسانات دمایی خسارات بالای حدود 94 درصدی به باغ‌های پسته رفسنجان و انار و محصولات پسته این شهرستان وارد شده است، گفت: با توجه به اینکه تنها عامل خسارت به باغ های پسته رفسنجان و انار نوسانات دمایی بود و بیش از ۷۰ درصد خسارت براساس همین یک عامل رخ داد باید بیمه پایه فعال شود.
کد خبر : ۱۸۷۵۸۲

به گزارش بورس نیوز، احمد انارکی محمدی با بیان اینکه به دلیل نوسانات دمایی خسارات بالای حدود 94 درصدی به باغ‌های پسته رفسنجان و انار و محصولات پسته این شهرستان وارد شده است، گفت: با توجه به اینکه تنها عامل خسارت به باغ های پسته رفسنجان و انار نوسانات دمایی بود و بیش از ۷۰ درصد خسارت براساس همین یک عامل رخ داد باید بیمه پایه فعال شود.

نماینده مردم رفسنجان و انار در خانه ملت، با بیان اینکه بیمه پایه زمانی فعال می‌شود که بیش از ۷۰ درصد خسارت به دلیل یک عامل باشد، افزود:در حال حاضر این اتفاق برای باغ های پسته رفسنجان رخ داده و نوسانات دمایی سبب این خسارت شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیمه پایه کشاورزی باید خود به خود فعال شود، ادامه داد: از رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و اعضای هیات دولت این موضوع را پیگیری کرده‌ایم که بیمه پایه کشاورزی برای کشاورزان پسته‌کار دو شهرستان رفسنجان و انار برقرار شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اگر بیمه پایه کشاورزی به کشاورزان رفسنجان و انار پرداخت نشود، کشاورزان این دو شهرستان در سال جاری و آینده متضرر می‌شوند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تاکنون چند جلسه برای پیگیری مشکلات پسته‌کاران این دو شهرستان برگزار شده است، تصریح کرد: مقرر شد تا معاونان و کارشناسان بیمه به رفسنجان سفر کنند و با جهاد کشاورزی استان کرمان، مرکز تحقیقات پسته و خانه کشاورز در رفسنجان موضوع را بررسی کنند تا انتظار مردم برآورده و بیمه پایه کشاورزی پرداخت شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

پرداخت تسهیلات به کشاورزان با سود 7 درصد

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

احتمال قاچاق و صادرات میوه به دلیل تغییرات نرخ ارز

درسال جاری صورت گرفت؛

رشد شاخص بهای کالاهای صادراتی

ارسال نظر