بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من ایجاد کانال ویژه خرید هواپیما و تجهیزات هواپیمایی می تواند دریچه ای به سمت نوسازی و توسعه صنعت هواپیمایی بگشاید.
کد خبر : ۱۸۷۹۸۹

ایجاد کانال ویژه خرید هواپیما راهی به سمت نوسازی این صنعت

به گزارش بورس نیوز، سیدهادی بهادری بر ضرورت ایجاد کانال مالی ویژه حمل‌ونقل هوایی ایران و اروپا تأکید کرد و گفت: ایجاد کانال‌های جدید میان ایران و کشورهای اروپایی می تواند در کاهش مشکلات اقتصادی تأثیرگذار باشد، از این رو راه‌اندازی کانال مالی ویژه حمل‌ونقل هوایی(SPA) نیز موثر خواهد بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی آمریکا با اعمال تحریم‌های همه‌جانبه به دنبال مسدود کردن مسیر ارتباط ایران با کشورهای اروپایی است، از این رو ما باید در این شرایط از ابزارهای موجود استفاده کرده و همچنین نسبت به خلق ظرفیت‌های جدید اقدام کنیم.

وی افزود: امروز ناوگان هوایی کشور با مشکلات بسیاری در عرصه تأمین قطعات و همچنین نوسازی هواپیماها روبه رو است و این مسئله موجب بروز مشکلات در میزان پروازها و بروز مسائلی مانند تأخیر در پرواز هواپیماها شده است.

بهادری ادامه داد: راه‌اندازی کانال مالی ویژه حمل‌ونقل هوایی(SPA) قطعا در حل بخشی از مشکلات صنعت هواپیمایی کشور تأثیرگذار است، به ویژه آن که در این کانال سه کشور تأثیرگذار اروپایی یعنی انگلیس، آلمان و فرانسه حضور خواهند داشت.

وی گفت: حضور کشوری مانند فرانسه در کانال (SPA) با توجه به فعالیت شرکت ایرباس بسیار مثبت و مفید خواهد بود به شرط آنکه تمام مسائل و ابعاد تبادلات مالی و اقتصادی برای خرید تجهیزات و هواپیماهای جدید مد نظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من ایجاد کانال ویژه خرید هواپیما و تجهیزات هواپیمایی می تواند دریچه ای به سمت نوسازی و توسعه صنعت هواپیمایی بگشاید.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

هواپیمای فرسوده باعث کاهش ایمنی سفر می شود

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

بخش خصوصی اولویت اصلی خرید هواپیما

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی

ارسال نظر