بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
حاشیه سود عملیاتی شرکت در سال قبل از آن، در حدود ۴۱درصد بوده و افزایش نرخ‌های فروش محصولات شرکت با شدتی بیشتر نسبت به افزایش هزینه‌های تولید را می‌توان دلیل اصلی رشد حاشیه سود عملیاتی شرکت برشمرد.
کد خبر : ۱۹۱۹۴۵

رشد حاشیه سود عملیاتی «درازک» در سال 97افزایش 55 درصدی سود خالص شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، بر اساس صورت‌های مالی سالیانه حسابرسی شده شرکت لابراتورهای رازک، این شرکت در سال گذشته شاهد رشد بیش از ۵۰درصدی سود خالص بود. 

سود خالص محقق شده شرکت در این سال، مبلغ ۱.۰۴۴ میلیارد ریال و معادل ۱.۷۶۱ریال به ازای هر سهم محقق شده که افزایش ۵۵درصدی را نسبت به عملکرد سال۹۶ نشان می‌دهد.

جمع درامدهای عملیاتی شرکت با افزایش ۳۲درصدی به بیش از ۳.۱۷۱ میلیارد ریال رسیده و در این بین، شاهد افزایش حاشیه سود عملیاتی آن به بیش از ۵۰درصد هستیم.

رشد حاشیه سود عملیاتی «درازک» در سال 97افزایش 55 درصدی سود خالص شرکت

این در حالی است که حاشیه سود عملیاتی شرکت در سال قبل از آن، در حدود ۴۱درصد بوده و افزایش نرخ‌های فروش محصولات شرکت با شدتی بیشتر نسبت به افزایش هزینه‌های تولید را می‌توان دلیل اصلی رشد حاشیه سود عملیاتی شرکت برشمرد.

مقادیر فروش محصولات شرکت که انواع قرص، ویال و نیمه جامدات انسانی و دامی بوده، به طور متوسط کاهش ۱۰درصدی را نسبت به سال۹۶ داشته اند، با این حال رشد متوسط ۴۵درصدی نرخ‌های فروش محصولات شرکت، این کاهش مقداری فروش را جبران کرده و منجر به افزایش ۳۲درصدی درآمدهای عملیاتی شرکت شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر مالی دارویی رازک در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بررسی دلایل پرش سود «درازک»/ سودمندی حذف ارز دولتی در گرو یک شرط

مدیر مالی شرکت دارویی رازک در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

«درازک» درصدد توسعه خطوط تولید

کارشناس صنعت دارو در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

افت حداکثر ۱۰ درصدی سود دارویی‌ها به سبب تحریم

ارسال نظر