بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
مدیرعامل کارگزاری پارسیان مطرح کرد:

تاثیر افزایش نرخ ارز در قیمت سهم

مدیرعامل کارگزاری پارسیان گفت: افزایش نرخ ارز در بالارفتن قیمت سهم شرکت‌ها تاثیر زیادی دارد. موضوع دیگری که از عامل ارز نشات می‌گیرد، شرکت‌هایی هستند که تولید داخل داشته و صادراتی هم نیستند ولی با توجه به رشد قیمت ارز و بحث تحریم‌ها، جان گرفته و تولیداتشان رو به بهبودی است.
کد خبر : ۱۹۲۰۸۴

به گزارش بورس نیوز، مجید سوری درباره میزان سوددهی شرکت‌ها اظهار کرد: در مجموع اگر سهام شرکت‌های خوبی برای خرید انتخاب شوند، دلیلی برای خروج قبل از مجمع وجود ندارد.

وی افزود: در نظر داشته باشید که گزارش ۱۲ ماهه شرکت‌ها تاثیر خود را در سهم می‌گذارد، حال حضور در مجمع به این موضوع برمی‌گردد که ببینیم کدامیک از شرکت‌ها توزیع سود بهتری دارند؛ البته شاید برای برخی سهامداران، توزیع سود مهم نبوده و آنها بیشتر به دنبال کسب سود در بلندمدت باشند.

مدیرعامل کارگزاری پارسیان ادامه داد: بنابراین باتوجه به دیدگاه سهامداران، می‌توان رفتارهای متفاوتی برای فصل مجامع در نظر گرفت؛ اما در یک استراتژی کلی، حضور در مجامع و گرفتن سود و سهامداری کردن در شرکتی که گزارش سالیانه آن منتشر شده است، برای سهامداران و بررسی سهم سیاست مناسبی است.

سوری بیان کرد: افزایش نرخ ارز در بالارفتن قیمت سهم شرکت‌ها تاثیر زیادی دارد. موضوع دیگری که از عامل ارز نشات می‌گیرد، شرکت‌هایی هستند که تولید داخل داشته و صادراتی هم نیستند ولی با توجه به رشد قیمت ارز و بحث تحریم‌ها، جان گرفته و تولیداتشان رو به بهبودی است؛ برآیند این اتفاق سبب افزایش سودآوری آنها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افزایش نرخ ارز و کم بودن واردات، موجب شکوفا شدن برخی از صنایع داخلی مثل صنایع غذایی و برخی شرکت‌های لوازم خانگی و شوینده شده است. به این ترتیب، تولید و فروش داخلی این شرکت‌ها افزایش پیدا کرده و دیگر رقیب خارجی ندارند. درنتیجه، قیمت سهام شرکت‌های مذکور افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل کارگزاری پارسیان تاکید کرد: وجود ریسک سیاسی در بازار اتفاقی جدیدی نیست. موضوع ریسک‌های سیاسی همواره در اقتصاد ما با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده، اما همیشه وجود داشته است.

سوری گفت: روند بازار سرمایه حداقل تا پایان تابستان، مثبت است. با وجود مشکلاتی که درحال حاضر وجود دارد، یکی از بهترین و پربازده‌ترین بازارها، بازار سرمایه است. همه بازارها مانند مسکن، سکه و... با رشد خوبی مواجه بوده‌اند، اما بازار سهام هنوز و به طور کامل به این رشد نرسیده است؛ بر این اساس، پیش بینی می‌کنم حداقل تا پایان تابستان روند رشد در این بازار ادامه داشته باشد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار:

ابتدا از بازار قرمز شروع کنیم

تحلیلگر بازار سرمایه مطرح کرد:

روند نزولی بازارهای جهانی

ارسال نظر