بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

وضعیت نامطلوب واحدهای تولیدی واگذارشده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگرچه بیشتر واحدهای تولیدی که براساس اصل 44 واگذار شدند بِرند بوده و جزو بنگاه‌های تولیدی باسابقه هستند اما به دلیل سوءمدیریت وضعیت نامناسبی دارند و حق کارگر به راحتی در این واحدها تضییع می‌شود.
کد خبر : ۱۹۳۳۳۰

به گزارش بورس نیوز، سیده حمیده زرآبادی درخصوص مشکلات تولی‌پرس اظهار کرد: به دلیل سوءمدیریت، کارگران تولی‌پرس با مشکلاتی بسیاری مانند عدم انعقاد قرارداد دست و پنجه نرم می‌کنند از سوی دیگر زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال تولی‌پرس به شهرستان اشتهارد شنیده می‌شود و این واحد تولیدی به صورت نامحسوس در حال تعطیل شدن است.

وی افزود: اگرچه بیشتر واحدهای تولیدی که براساس اصل 44 واگذار شدند بِرند بوده و جزو بنگاه‌های تولیدی باسابقه هستند اما به دلیل سوءمدیریت وضعیت نامناسبی دارند و حق کارگر به راحتی در این واحدها تضییع می‌شود.

نماینده مردم قزوین ادامه داد: علیرغم پیگیری‌های بسیار برای رفع مشکلات شرکت تولی پرس، مدیران این واحد با بهانه‌هایی مانند خصوصی شدن و.. از ارائه توضیحات سر باز می‌زنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: واحدهای تولیدی برند جزو منافع ملی هستند. واگذاری واحدهایی مانند تولی پرس و کنتورسازی براساس اصول نبود در نتیجه این واحدها شرایط مناسبی ندارد، قوه قضاییه باید به این موضوع ورود کند و زمینه استرداد آنها را فراهم سازد.

زرآبادی خاطرنشان کرد: شرکت تولی پرس (سهامی عام) در سال ۱۳۵۲ با ظرفیت سالانه تولید ۷۵ هزار تُن انواع مواد شوینده شروع به فعالیت کرد و در ابتدای دهه ۶۰ به دلیل تقاضای بالای بازار و ظرفیت پایین تولید پودر در کشور شرکت تولی پرس اقدام به افزایش ظرفیت تولید تا ۱۵۰ هزار تُن درسال کرد.

وی تصریح کرد: در سال ۷۹ با پذیرش و عرضه سهام تولی‌پرس در سازمان بورس اوراق بهادار تهران از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد. این کارخانه از ۲۷ مرداد ۹۷ به دلیل مشکل در تهیه مواد اولیه تعطیل و پس از آن در ۱۴ مهر همان سال بازگشایی شد اما به دلیل سوءمدیریت دوباره فعالیت این کارخانه در ۲۸ مهر تعطیل شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم درخصوص تعداد کارگران شاغل در شرکت تولی پرس، توضیح داد: تعداد کل کارگران شرکت ۳۱۱ نفر بودند که از این تعداد ۱۲ نفر به صورت قرارداد دائم و بقیه به صورت قرارداد موقت فعالیت می‌کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات شرکت تولی‌پرس ناشی از سوءمدیریت و نداشتن برنامه مناسب برای حل مشکلات بود. لذا استفاده از مدیران کارآمد، با تجربه و دلسوز به عنوان راهکار اصلی برون‌رفت شرکت از مشکلات فعلی پیشنهاد می‌شود.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

فرش قرمز "بورس" برای "خصوصی‌سازی"

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بستر سرمایه گذاری باید فراهم شود

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محسن
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
تنها راه نجات شرکت تولی پرس و هلدینگ داروگر تجدید ارزیابی دارایی ها و تغییر مدیریت شرکت هست شرکت از بدو تاسیس تجدید ارزیابی نشده به خاطر واگزاری ناکارآمد به بخش خصوصی این برند ملی داروگر و تولی پرس به این بحران دچار شده که با ورود قوه قضاییه به پرونده واگزاری ها انشالله از دست بیژن اسماعیلی خارج خواهد شد و با مدیریت کارآمد و دلسوز و باتجربه دوباره به دوران اوج تولی پرس و داروگر خواهد رسید سهامداران و کارگران تولی پرس نیز به حقشون خواهند رسید