بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در اثر فشارهای تحریمی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط با مشکل تامین مواد اولیه مواجه بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید تامین تسهیلات موردنیاز شهرک‌های صنعتی را در اولویت قرار دهد.
کد خبر : ۱۹۴۴۲۴

به گزارش بورس نیوز، سیدمهدی مقدسی درخصوص وضعیت بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط(SME)، گفت: سیاست دولت در سال 96 و 97 حمایت از SMEها بود زیرا این واحدها با منابع محدودی احیا شده و اشتغال بسیاری ایجاد می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل نوسانات ارزی اکثر بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط با کمبود سرمایه در گردش و نقدینگی مواجه هستند، اگرچه دولت قول‌های مبنی بر تامین تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی داده اما مادامی که این منابع تامین نشود نمی‌توان انتظار چندانی از بهبود وضعیت SMEها داشت.

نماینده مردم اراک در خانه ملت ادامه داد: در اثر فشارهای تحریمی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط با مشکل تامین مواد اولیه مواجه بوده و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید تامین تسهیلات موردنیاز شهرک‌های صنعتی را در اولویت قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: اگرچه دولت تمام تلاش خود را برای احیا شهرک‌های صنعتی به کار گرفته اما هنوز نتایج مطلوب به دست نیامده و انتظار می‌رود دولت -از محل 40 درصد تسهیلات بانکی که باید به صنعت تخصیص پیدا کند- از بنگاه‌های اقتصادی کوچک حمایت کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: اگرچه تحریم زنجیره‌ای از مشکلات را برای بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط ایجاد کرده اما می‌تواند فرصتی باشد تا این واحدها با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها تولید داخل را رونق بخشند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نائب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه گفت:

پیامدهای قانون حذف جریمه مضاعف از بدهی تسهیلات گیرندگان

مدیرعامل سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد:

طراحی سیستم کنترل ریسک برای بازار سرمایه ضروری است

در قالب طرح «طراوات» انجام می شود؛

افزایش تسهیلات بانک صادرات برای فولادسازان

مدیرعامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران گفت:

بازار سرمایه از مهمترین نهادهای مالی

ارسال نظر