بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
مدیرامور مالی فولاد ارفع در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

کمبود مواد اولیه بی تاثیر در این شرکت

مدیرامور مالی فولاد ارفع گفت: به تبع افزایش نرخ دلار در ماه‌های اخیر، میزان صادرات مواد اولیه به دیگر کشور‌ها نیز افزایش یافت بنابراین شرکت‌های تولیدکننده فولاد با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه شدند، اما فولاد ارفع در راستای مدیریت هزینه‌ها نسبت به خرید تولیدات داخلی اقدام کرد.
کد خبر : ۱۹۵۰۵۶

کمبود مواد اولیه بی تاثیر در این شرکت

به گزارش بورس نیوز، براساس صورت‌های مالی منتشره از سوی شرکت آهن و فولاد ارفع میزان تولید وفروش این شرکت تا پایان مردادماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته که با توجه به افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر و صادرات مواد اولیه به دیگر کشورها، افزایش میزان تولید این شرکت کمی عجیب به نظر می‌رسد.

در این خصوص محمد اسماعیلی مدیر امور مالی فولاد ارفع به خبرنگار بورس نیوز گفت: افزایش میزان تولید، فروش و سودآوری یکی از اهداف این شرکت در سال ۹۸  محسوب می‌شود که تاکنون همه فعالیت‌ها در این راستا انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر گفت: به تبع افزایش نرخ دلار درماه‌های اخیر، میزان صادرات مواد اولیه به دیگر کشور‌ها نیز افزایش یافت بنابراین شرکت‌های تولیدکننده فولاد با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه شدند، اما فولاد ارفع در راستای مدیریت هزینه‌ها نسبت به خرید تولیدات داخلی اقدام کرد.

مدیر امور مالی فولاد ارفع با اشاره به انتشار گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت، تصریح کرد: اکنون طرح افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی شرکت از محل مطالبات و آورده‌های نقدی سهامداران در مرحله اخذ مجوز سازمان بورس قراردارد.

اسماعیلی ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده ظرفیت ۸۰۰ هزارتنی تولید فولاد باید به ۱ میلیون و میزان تولید آهن اسفنجی نیز از ۸۰۰ هزار تن به ۱.۲۰۰.۰۰۰ تن افزایش یابد که در این خصوص طرح توجیهی تهیه شده، اما باید مجوز سازمان بورس دریافت شود.  

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به سنگینی شمش‌های این فولادساز؛

"ارفع " تعدیل منفی ۱۲درصدی سودآوری را تجربه کرد

نگاهی به سنگینی شمش‌های این فولادساز؛

"ارفع " تعدیل منفی ۱۲درصدی سودآوری را تجربه کرد

ارسال نظر