بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

سپر تورمی بورس مقابل بازارهای موازی

کارشناس بازارسرمایه گفت: در حال حاضر به دلیل وضعیت دیگر بازار‌های موازی، بازارسرمایه روند رو به رشدی را در پیش گرفته، اما اگر بازار‌های جهانی ریزش کنند و گزارش‌های شرکت‌ها نیز مطلوب نباشد شاید بورس هم روند نزولی را در پیش گیرد.
کد خبر : ۱۹۵۳۴۱

عرضه‌های اولیه مانعی برای افت پتانسیل بازار / سهامداران لطفا به گزارش مردادماه شرکت‌ها توجه کنید

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز، گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده بازارسرمایه در هفته جاری روند متعادلی را طی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نماد‌های بزرگ مورد استقبال فعالان بازار قرار گرفته اند، افزود: این امر موجب شد امروز شاخص بازار رشد ۲.۵درصدی را تجربه کند که هم‌وزن با رشد ۲.۵۷ درصدی شاخص کل هم وزن است.

دارابی با بیان اینکه در شرایط فعلی بازار بورس قابلیت رشد را دارد، افزود: در حال حاضر شرایط بورس متعادل بوده و نقدینگی زیادی در بازار وجود دارد.

وی بازارسرمایه با بیان اینکه در ساعات اولیه آغاز معاملات امروز بازار حجم معاملات به ۱.۴۰۰ میلیاردتومان رسید، ادامه داد: بازار دارای شرایط مطلوبی بوده، اما معامله‌گران باید با بررسی میزان ریسک و گزارش مردادماه شرکت‌ها تصمیم‌گیری خود را انجام دهند.

کارشناس بازارسرمایه با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل وضعیت بازار‌های موازی سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را به سمت بازارسرمایه هدایت کرده‌اند، افزود: رشد دائم به‌عنوان ماهیت بازارسرمایه محسوب نمی‌شود و  بخشی از رشدی که این بازار در چندماه اخیر تجربه کرد ناشی رشد نرخ ارز بود.

دارابی با بیان اینکه میزان بازدهی بازار سهام  و ارز یکسان است، گفت: بازار سرمایه در ماه‌های اخیر رشد مطلوب ناشی از اثرات تورمی را تجربه کرده، اما این بازار توانست ضمن ایجاد سپر تورمی موجبات رشد بازدهی را فراهم کند به .همین دلیل سرمایه‌گذارن در بورس نیز توانستند به اندازه دیگر بازار‌های موازی بازدهی کسب کنند

کارشناس بازارسرمایه افزود: سرمایه گذاران می‌توانند صرف نظر از اینکه در آینده وضعیت بازار‌های موازی چگونه خواهد بود در بورس سرمایه گذاری کنند و مطمئن باشند بازدهی مناسبی را به دست خواهند آورد.

وی با اشاره به اینکه اکنون بازار‌های موازی به اشباع قیمتی رسیده اند، افزود: بازار ارز، طلا، مسکن، خودرو و... درگیر رکود و کاهش قیمت هستند که این امر موجبات هدایت نقدینگی به سمت بورس را فر اهم کرد.

دارابی با تاکید براینکه وضعیت دیگر بازار‌های موازی موجبات هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه را فراهم کرده است، ادامه داد: ماه شمار شدن سپرده گذاری‌های بانکی یکی از دیگر عوامل هدایت نقدینگی به سمت بازار بورس محسوب می‌شود اما سرمایه گذاران باید به گزارش شرکت‌ها نیز توجه کنند.

کارشناس بازارسرمایه با بیان اینکه در صورت مثبت بودن گزارش شرکت‌ها بازار نیز به روند روبه رشد خود ادامه خواهد داد، افزود: اگر بازار‌های جهانی ریزش کنند و گزارش‌های شرکت‌ها نیز مطلوب نباشد شاید بورس هم روند نزولی را در پیش گیرد البته اگر پذیرش شرکت‌ها و عرضه اولیه سهام آن‌ها انجام شود بازهم این بازار می‌تواند پتانسیل رشد خود را حفظ کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"بورس" ققنوسی که زیر خاکستر نمی‌نشیند

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"بورس" ققنوسی که زیر خاکستر نمی‌نشیند

ارسال نظر