بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
برآورد ارزش خالص دارایی‌های «وگستر»؛

وقتی منطق در قیمت سهام این سرمایه گذار صدق نمی‌کند

در حال حاضر قیمت سهام شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان فاقد توجیه منطقی بر اساس سودآوری و همچنین دارایی‌های موجود در پرتفوی شرکت است.
کد خبر : ۱۹۵۴۷۲

برآورد ارزش خالص دارایی‌های «“وگستر»نسبت ۲۱۷ درصدی قیمت سهام شرکت به خالص ارزش دارایی‌های هر سهم شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی ارزش خالص دارایی‌های شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان بر اساس قیمت‌های فعلی شرکت‌ها سرمایه‌پذیر این شرکت می‌پردازیم.

در ابتدا و در جدول شماره یک محاسبه ارزش مازاد پرتفوی بورسی شرکت ارائه شده و همان‌گونه که در این جدول قابل مشاهده است، سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری بیشترین اثر را بر مازاد ارزش پرتفوی بورسی شرکت داشته اند.

بر اساس جدول شماره یک، مازاد ارزش پرتفوی بورسی شرکت بر اساس آخرین قیمت‌های سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر به مبلغ ۳۰۵ میلیارد و ۲۱ میلیون ریال محاسبه شده است.

برآورد ارزش خالص دارایی‌های «وگستر»نسبت ۲۱۷ درصدی قیمت سهام شرکت به خالص ارزش دارایی‌های هر سهم شرکت

در پرتفوی غیربورسی شرکت، با توجه به ارزش اندک سهام شرکت‌های غیربورسی و اثر اندک آن‌ها بر ارزش خالص دارایی‌های شرکت، مازاد ارزش دارایی‌های پرتفوی غیربورسی، صفر لحاظ شده است.

با توجه به ارائه صورت‌های مالی ۳ حسابرسی نشده منتهی به پایان خرداد ماه سال جاری، جمع حقوق صاحبان سهام بر این اساس در جدول محاسبه ارزش خالص دارایی‌های شرکت مبلغ ۳۸۲ میلیارد ریال و ۱۷۵ میلیون ریال محاسبه می‌شود.

همچنین شرکت در تیر ماه مبلغ ۲۳ میلیارد و ۵۴۳ میلیون ریالی بابت سود فروش سرمایه‌گذاری‌ها شناسایی کرده است که این مبلغ نیز در محاسبات ارزش خالص دارایی‌های شرکت لحاظ شده است.

با توجه به محاسبات مازاد ارزش پرتفوی بورسی و غیربورسی شرکت و همچنین لحاظ شدن حقوق صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری سبحان بر اساس صورت‌های مالی ۳ ماهه حسابرسی نشده منتهی به پایان خرداد ۱۳۹۸، ارزش خالص دارایی‌های هر سهم شرکت و بر اساس جدول شماره ۲، ۱.۷۷۷ ریال برآورد می‌شود که با توجه به قیمت فعلی سهام شرکت در بازار بورس که ۳.۸۷۳ ریال بوده، نسبت قیمت به ارزش خالص دارایی هر سهم شرکت معادل ۲۱۷ درصد ارزش معاملاتی سهام شرکت است و مشاهده می‌کنیم که قیمت سهام شرکت در حال حاضر فاقد توجیه منطقی بر اساس سودآوری و همچنین دارایی‌های موجود در پرتفوی شرکت است.

برآورد ارزش خالص دارایی‌های «وگستر»نسبت ۲۱۷ درصدی قیمت سهام شرکت به خالص ارزش دارایی‌های هر سهم شرکت

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در صورت‌های مالی میان دوره‌ای مشاهده شد؛

"وگستر" و افزایش ارزش پرتفوی بیش از ۳۱۴میلیارد ریال

گسترش سود با فروش سرمایه‌گذاری‌ها؛

"کمنگنز" "وگستر" را آباد کرد

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

بیم و امید حاکم بر بازار سرمایه

ارسال نظر