بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

شاخص ۴۰۰ هزار واحدی تا پایان سال

یکی از صنایع پیشتاز بازار سرمایه در سال ۹۸ و ۹۹ صنعت داروسازی است.
کد خبر : ۱۹۵۸۶۰

شاخص ۴۰۰ هزار واحدی تا پایان سال

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه امسال روند صعودی مطلوبی داشته و بازدهی خوبی برای سهامداران به ارمغان آورده است. انتخاب گزینه مناسب برای سرمایه گذاری، مهم ترین سوال فعالان این بازار است.

فواد صلواتی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص دلایل رشد و پیش بینی روند بازار بیان کرد: همان طور که پیش بینی می شد، شاخص کل به محدوده ۳۰۰ هزار واحد نزدیک می شود و احتمالا از این محدوده، فراتر نیز رفته و تا پایان سال، تا محدوده ۴۰۰ هزار واحد رشد خواهد کرد. دلیل رونق بازار سرمایه و رشد قیمت سهم ها، افزایش درآمد فروش و سودآوری شرکت ها و همچنین ورود نقدینگی و پول جدید در بازار است.

وی افزود: از آنجا که بازارهای موازی (بازارهای مسکن، خودرو، ارز و طلا) در حال حاضر جذابیت برای سرمایه گذاری ندارند، و سود سپرده‌های بانکی نیز برای مردم جذاب نیست، بازار سرمایه به محل مناسبی برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. ضمن اینکه موضوع کاهش تخلفات و توقف نمادها در بازار سرمایه هم به جلب اعتماد بیشتر سرمایه گذاران کمک کرده است. هر چه این اعتماد و اطمینان پررنگ تر شود، ورود نقدینگی به بازار هم شدت گرفته و بازار سرمایه رونق بیشتری تجربه خواهد کرد. با توجه به وضعیت بازارهای موازی و همچنین افزایش سودآوری شرکت های تولیدی و نیز حمایت دولت از بازار سرمایه، روند بازار سرمایه را صعودی و روبه رشد ارزیابی می کنم.

وی اضافه کرد: البته از منظر تکنیکال، احتمالا نوسانات کوتاه مدتی در بازار شاهد خواهیم بود؛ ولی هر اصلاحی بر روی نمادهای ارزشمند بازار که به لحاظ بنیادی، چشم انداز مثبتی دارند، می تواند فرصتی برای خرید باشد. ولی دوره های اصلاح بازار را کوتاه مدت پیش بینی می کنم و معتقدم در بلندمدت، روند بازار سرمایه مثبت خواهد بود.

صلواتی در ادامه گفت: در چند ماه اخیر، حمایت خوبی از بازار سرمایه صورت گرفته و عرضه های اولیه، به جذابیت بیشتر بازار منجر شده است. امیدواریم این حمایت ها تداوم یابد و ضمنا رسانه های ملی نیز در فرهنگ سازی و معرفی پتانسیل های بازار سرمایه، فعال تر باشند.

معرفی گزینه های برتر برای سرمایه گذاری

این کارشناس بازار سرمایه در معرفی گزینه های برتر برای سرمایه گذاری اظهار کرد: یکی از صنایع پیشتاز بازار سرمایه در سال ۹۸ و ۹۹ صنعت داروسازی است. وضعیت فروش شرکت های دارویی، مطلوب بوده و مشکل قاچاق دارو، تا حد زیادی برطرف شده و بازار دارو، آرامش بیشتری یافته است. افت ارزش پول ملی، صادرات قاچاق دارو را جذاب می کند و واقعی شدن قیمت دارو، دست سودجویان را کوتاه کرده است. به نظر می رسد با تشدید نظارت ها، رانت و سوءاستفاده از ارز دولتی هم کاهش یافته است. علاوه بر این، اخیرا واردات ۶۰ قلم دارو به کشور نیز ممنوع شده و این ممنوعیت هم اثر مثبتی بر فروش داروی تولید داخل بر جای خواهد گذاشت. با این شرایط، صنعت داروسازی چشم انداز روشنی دارد.

شاخص ۴۰۰ هزار واحدی تا پایان سال

وی افزود: برخی سهم های گروه غذایی و دامپروری و زراعی، شیمیایی و فلزی نیز مستعد رشد هستند. همچنین سهم شرکت هایی که سودآوری مناسبی داشته و گزارش های مثبتی ارایه کرده اند؛ ولی رشد قیمت زیادی نداشته اند، پتانسیل رشد خواهند داشت.

صلواتی در خاتمه در توصیه به سهامداران گفت: امیدواریم سهامداران با ارتقای فرهنگ سهامداری و نیز ترویج فرهنگ سرمایه گذاری در بازار سرمایه، سفیران خوبی برای بازار سرمایه باشند و به جذب سرمایه های جدید کمک کنند تا شاهد رونق اقتصادی و پیشرفت صنعت کشور باشیم ، مردم بدانند بازار سرمایه بزرگترین اهرم برای رونق تولید در کشور است

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس در گفتگو با بورس نیوز خبر داد:

غافلگیری از رشد هزار درصدی تعداد معاملات

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محسن ادیبی
Germany
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کارشناسی همانند مهندس صلواتی باعث میشن که مردم اصول سرمایه گذاری در بورس رو یاد بگیرن و‌به جای جابه جایی های مداوم و‌نوسانگیری های پر ریسک با دید سهامداری روی نماد های بنیاد محور ارزش سرمایه خودشون رو‌حفظ و‌ افزایش بدن . بازار سرمابه نیازمند این گونه کارشناسان است . با تشکر از جناب صلواتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
از جناب مهندس صلواتی بخاطر تلاش های بی وقفه برای سرمایه گذران کمال سپاس را دارم .خداوند ازشون راضی باشه ان شاالله
ناصر موسوی
France
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
با سلام وسپاس از رهنمودهای جناب صلواتی.امکان تحلیل از وضعیت شزکتهای رایانه ای منجمله شرکت داده پردلزی را نیز بفرمایید.
با احترام مجدد
م
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۴
عالی
بنده طی چندماه اخیر از تحلیلهای ایشان استفاده کردم. انصافا تحلیلهای بی نقص و صحیح که همگی طبق پیش بینی محقق شدند
شخصا به مهندس صلواتی اعتماد دارم
انشالله همه از بازار سرمایه سود ببرند و کسی متضرر نشود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۲
بسیار عالی

امیدوارم بااین خبر خوش شاهد رونق بیشتر بازار سرمایه و سود هموطنان عزیزمون باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
با وضع قوانین خلق الساعه بازارپایه این مورد۴۰۰ هزار تنها درباغ سبز نشان دادن به مردم و بالا کشیدن سرمایه مردم توسط عده ای خاص میباشد.
مهدی
Netherlands
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
تحلیل و دعوت به صبر ایشون در مورد شکلر ستودنی بود
عباس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
با سلام. بنده حدود يك سال از تحليل هاي آقاي مهندس صلواتي استفاده كردم. تحليل هاي ايشان بسيار خوب و دقيق است و همواره هواي سهامدار خرد را داره، انشاالله هميشه در پناه حضرت حق سلامت و شاد باشند.بهترين ها را برايشان آرزومندم
irani
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
من پارسال 2 مورد از سهامهای دامپروری وزراعت را خریداری کردم وکمتر از یک سال سود 200 درصدی عایدم شد
وامسال هم به توصیه ایشان سهام دارویی خریداری کردم ومطمئن هستم تا سال آینده باز سودهای خوبی کسب خواهم کرد
علی
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
با مهندس چطوری ارتباط برقرار کنیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
با مهندس چطوری ارتباط برقرار کنیم