بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
معاون علمی و فناوری رییس جمهور؛

عرضه نفت خام نقطه ضعف کشور است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: عرضه نفت خام ایالت متحده آمریکا با تمرکز بر روی آن، تحریم‌های مالی و اقتصادی را به ایران تحمیل می‌کند.
کد خبر : ۱۹۶۲۸۹

به گزارش بورس نیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: برای تحقق توسعه همه جانبه اقتصادی در کشور راهکاری جز پرهیز از خام فروشی فرا بخشی نداریم و در علم اقتصاد نوین هم خام فروشی یک نقطه ضعف اساسی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: عرضه نفت تولید داخل به صورت خام به نقطه ضعفی برای کشور تبدیل شده و دشمنان به ویژه ایالات متحده آمریکا با تمرکز بر روی آن، تحریم‌های مالی و اقتصادی را به ایران تحمیل می‌کند.


ستاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت از بخش‌های توسعه و تحقیق در بخش پالایشگاهی کشور و تکیه و اعتماد به جوانان و محققان داخلی، به خودکفایی مطلوبی در این بخش رسیده و توانایی ایجاد ارزش افزوده مناسب برای محصولات این حوزه را محقق کردیم.


معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه خوداتکایی در ایجاد انواع محصولات پالایشگاهی اثرات ناشی از تحریم حوزه محصولات پالایشگاهی در اقتصاد کشور را کمرنگ کرده است، افزود: شرکت‌های کوچکی که سرمایه گذاری معمول در محیطی محدود و سازگار با محیط زیست دارند در آمد زایی مناسبی را برای فعالان این بخش ایجاد کرده اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر