بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بیش از ۱۵۰ خدمت به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهیم و حاضریم در پروژه‌های دانش‌بنیان و علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی حوزه فولاد همکاری مالی داشته باشیم.
کد خبر : ۲۰۶۲۷۳

حاضریم در پروژه‌های فولاد همکاری مالی داشته باشیم

به گزارش بورس نیوز، سورنا ستاری در دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که در برج میلاد تهران برگزار شد، اظهار کرد: زیرساخت‌های تفکری و مسائل دو موضوع کارخانه و صنعت با هم متفاوت بوده، کارخانه در واقع خط تولید خود را از بیرون کشور می‌آورد، اما طراحی و نگاه علمی و فناورانه و دانش بنیان با صنعت است.

وی افزود: محصول، حاصل سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد شرکت‌ها و بخش خصوصی در پژوهش بوده و مجموعه دولت باید زیرساخت‌های این موضوع را فراهم کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: سقف آرزو‌های دانشگاه‌ها برای بلندپروازی و نوآوری با اتکا به پول دولت محدود بوده و دانشگاه‌ها نباید فقط به این موضوع اکتفا کنند و به سمت تجاری‌سازی دستاورد‌های علمی بروند.

ستاری ادامه داد: ۱۱۰ سال فروش نفت در کشور به ما یاد داده که همه چیز خریدنی است، اما تکنولوژی و فناوری خریدنی نیست و یادگرفتنی است، با پول می‌توان صاحب کارخانه شد، اما صاحب صنعت و تکنولوژی و فناوری نمی‌توان شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اظهار گلایه از اینکه اتکا به پول نفت، کارآفرینی و فرهنگ کارآفرینی را به نوعی سرکوب کرده است، گفت: این نوع فرهنگ را باید کنار بگذاریم.

وی با بیان اینکه ساختار‌های وارداتی‌مان قوی، اما ساختار‌های صادراتی مان ضعیف بوده خاطرنشان کرد: باید از فرصت تحریم استفاده کنیم و این ساختار بازسازی بشود.

ستاری گفت: خوشحال هستم در صنعت فولاد همه به سمت تولید داخل و خودکفایی رفته اند، داخلی کردن طراحی‌ها و تولیدات قابل توجه است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: بیش از ۱۵۰ خدمت به شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌دهیم و حاضریم در پروژه‌های دانش‌بنیان و علمی و تحقیقاتی و دانشگاهی حوزه فولاد همکاری مالی داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر