بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
این نماگر در ادامه رکوردشکنی‌های خود طی سه روز گذشته توانست معاملات صبحگاهی را با جهش بیش از ۳ هزار واحدی پشت سر گذارد و برای اولین بار به ارتفاع ۳۱۴ هزار واحد دست یابد.
کد خبر : ۱۹۶۷۸۷

شروع قدرتمندی شاخص کل بورس در معاملات امروز

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس تهران شروع قدرتمندی را در معاملات امروز رقم زد. این نماگر در ادامه رکوردشکنی‌های خود طی سه روز گذشته توانست معاملات صبحگاهی را با جهش بیش از ۳ هزار واحدی پشت سر گذارد و برای اولین بار به ارتفاع ۳۱۴ هزار واحد دست یابد. در این مسیر، اغلب نماد‌ها طبق الگوی اخیر حرکت کردند؛ به طوری که سهم‌های کالایی سوار بر قدرت بالای تقاضا به سطوح بالاتر قیمت رسیدند و در سهم‌های کوچک و متوسط نیز قیمت‌ها به رکورد‌های جدیدی دست یافتند. البته مسیر حرکت بازار در میانه معاملات تغییر کرد و قیمت عموم سهم‌ها در معرض عرضه‌های قوی‌تری قرار گرفتند و در مسیر اصلاح افتادند.

بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ۲ مهر ماه ۱۳۹۸ مانند روز گذشته در جهت افزایشی بوده و با رشد ۷۳۵ واحد به رقم ۳۱۲ هزار و ۲۰۶ واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم وزن ۳۳۲ واحد رشد کرده و به رقم ۹۰ هزار و ۳۵۱ واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از یک میلیون و ۱۴۱ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس بیش از ۴.۹ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۲۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص قیمت در بورس تهران با معیار وزنی ارزشی ۱۹۷ واحد رشد کرده و به رقم ۸۳ هزار و ۹۱۲ واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم وزن ۲۲۲ واحد رشد کرده و به رقم ۶۰ هزار و ۴۸۰ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش ۷۲۴ واحد به رقم ۳۵۹ هزار و ۴۲۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش ۲۷۰ واحدی به رقم ۲۲۶ هزار و ۸۷۶ واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۲هزار و ۶۷۷ واحد به رقم ۶۳۵ هزار و ۱۳ واحد رسید.

امروز نماد‌های مدیریت سرمایه‌گذاری امید، پالایش نفت اصفهان، تاپیکو و پتروشیمی جم، در تقویت شاخص بورس بیشترین اثر را داشتند و نماد‌های معدنی و صنعتی گل گهر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گروه مپنا بیشترین اثر کاهشی در شاخص کل را داشته‌اند.

نماد‌های پربیننده در بورس تهران شامل بانک تجارت به قیمت هر سهم ۴۷۶ ریال، بانک صادرات ۵۲۰ ریال، سایپا ۱۸۳۳ ریال، ایران خودرو ۷۱۹۷ ریال، فولاد مبارکه اصفهان، بانک پارسیان به قیمت هر سهم ۳۵۰۴ ریال و بانک پاسارگاد به قیمت ۲۳۲۸ ریال از نماد‌های مورد علاقه فعالان بورس بودند.

در فرابورس ایران نیز امروز در پایان معاملات شاخص کل ۱۶ واحد رشد کرده و به رقم ۴۱۳۸ واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم در فرابورس ایران به بیش از ۲۳۰ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران بورس بیش از ۱.۶ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۴۹ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۰۴۷ میلیارد تومان دادو ستد کردند.

امروز نماد‌های پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن اصفهان، میدکو، تولید نیروی برق دماوند و تولید برق عسلویه مپنا بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و نماد‌های پالایش نفت لاوان و سنگ آهن گوهر زمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نماد‌های پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، توسعه و عمران استان کرمان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی زاگرس، صنایع کاغذ پارس، و سیمان لار سبزوار بوده‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر