بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا اساسی‌ترین و مهم‌ترین مولفه مدیریت بازار مسکن، تقویت رویکرد نظارتی دولت است.
کد خبر : ۱۹۶۹۰۳

حداقل زمان برای انعقاد قرارداد اجاره دو سال شود

به گزارش بورس نیوز، شادمهر کاظم زاده درخصوص افزایش ۳۰ درصدی نرخ اجاره مسکن در ۶ ماه اخیر، اظهار کرد: افزایش قیمت اجاره در نیمه نخست سال جاری نشأت گرفته از افزایش قیمت مسکن و رکود بازار مسکن در عرصه خرید و فروش بوده است.

وی افزود: وقتی که قیمت مسکن افزایش بیابد، خانواده‌ها برای تأمین مسکن خود به سمت مستاجری خواهند رفت، در این شرایط با افزایش تقاضا و کاهش عرضه، افزایش نرخ اجاره موضوعی است که قابل پیش بینی خواهد بود.

نماینده مردم دهلران در خانه ملت ادامه داد: دولت در ماه‌های گذشته نتوانسته، اقدام عاجلی را برای مدیریت بازار مسکن انجام دهد، در هر حال برای مدیریت بازار اجاره مسکن راهکار‌های متفاوتی وجود دارد که یکی از این راه کار‌ها افزایش مدت زمان اجاره خواهد بود، یعنی آنکه حداقل زمان برای انعقاد قرارداد اجاره دو سال باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: یکی دیگر از راه‌ها، تعیین میزان افزایش نرخ اجاره مسکن به صورت سالانه است، دولت می‌تواند در این رابطه اعلام کند که مثلا نرخ خرید و فروش و اجاره مسکن باید متناسب با میزان افزایش نرخ سالانه تورم بالا رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: البته دولت برای مدیریت بازار اجاره در بلندمدت نیز می‌تواند برنامه‌ریزی کند، تولید مسکن استیجاری یکی از راهکار‌ها محسوب می‌شود، دولت می‌تواند با همکاری شهرداری‌ها نسبت به ساخت این مراکز اقدام کند و واحد‌های ساخته شده را برای قیمت معقول و مناسب در اختیار خانوار‌ها قرار دهد.

کاظم‌زاده گفت: قطعا اساسی‌ترین و مهم‌ترین مولفه مدیریت بازار مسکن، تقویت رویکرد نظارتی دولت است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاملات مسکن در واپسین روزهای زمستان گرم شد؛

تازه‌ترین آمار از خرید و فروش مسکن

در همایش راهکارهای نوین توانمندسازی تعاونی های مسکن مطرح شد:

بهره مندی از ظرفیت های بورس راهکاری برای رفع مشکلات بخش مسکن

بررسی بازار مسکن طی 5 سال اخیر؛

فروش آپارتمان‌های قدیمی ۲۴ درصد رشد کرد

ارسال نظر