بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
مدیربخش فلزات کارگزاری مفید گفت:

قیمت های جهانی فاکتور مهم در بازار فلزات

از فاکتور‌های موثر در بازار فلزات می‌توان به قیمت‌های جهانی، اشاره کرد که با کشمکش‌های تجاری میان آمریکا و چین امیدی به افزایش قیمت در بازار‌های جهانی نیست.
کد خبر : ۱۹۷۶۳۲

قیمت های جهانی فاکتور مهم در بازار فلزات

به گزارش بورس نیوز، علی اصغر بهرامی، در خصوص روند فلزات در بازار داخلی و جهانی اظهار کرد: از فاکتور‌های موثر در بازار فلزات می‌توان به قیمت‌های جهانی، اشاره کرد که با کشمکش‌های تجاری میان آمریکا و چین امیدی به افزایش قیمت در بازار‌های جهانی نیست. به همین علت این فاکتور مهم در حال حاضر روند با ثبات و یا کاهشی دارد.

وی افزود: یکی از فاکتور‌های مهم قیمت فلزات در بازار داخلی، نرخ ارز نیمایی است. اگر ما قیمت ارز را با ثبات در نظر بگیریم در سه الی چهار ماه آینده در قیمت محصولات این صنعت هیچونه افزایشی را نخواهیم داشت.

مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید ادامه داد: مساله مهم دیگر که در صنعت فلزات بازار داخلی موثر است، بحث رونق و رکود بازار بوده که در فصل زمستان در بحث ساخت وساز که مصرف بالای آلومینیوم، تیرآهن، میلگرد و مس را دارد با مقداری رکود مواجه هستیم.

بهرامی بیان کرد: رکود نسبی در بخش ساخت و ساز همراه با عدم کشش قیمت‌ها در بازار موجب کاهش قیمت فلزات شده است. اما اگر تمام این روند تأثیرگذار در بازار فلزات را در کنار هم بگذاریم می‌توانیم بازار این محصولات را با ثبات ارزیابی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر از لحاظ سیاسی در روابط بین‌المللی با ثبات باشیم و نرخ ارز فراتر از ۱۲ هزار تومان یا وضعیت فعلی میان آمریکا و چین ادامه یابد، بازار محصولات فلزی با ثبات نسبی همراه خواهد بود.

مدیر بخش فلزات کارگزاری مفید گفت: زمانی رشد محصولات فلزی اتفاق می‌افتد که صلح تجاری میان آمریکا و چین برقرار شود که در این صورت با افزایش قیمت‌ها رو به رو خواهیم شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر