بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
نرخ فروش این شیشه ساز ۵۲ درصد رشد کرد؛

رشد «کهمدا» در زمین خارجی‌ها

نرخ فروش تولیدات شرکت شیشه همدان که انواع ظروف شیشه‌ای بطر و جار است متناسب با شرایطی رقابتی حاکم بر عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.
کد خبر : ۱۹۷۶۶۲

«کهمدا»

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت شیشه همدان در تاریخ ۱۳۵۴/۰۱/۲۷ به صورت شرکت سهامی عام تاسیس و مورخ ۱۳۵۴/۰۲/۱۱ در اداره ثبت اسناد استان همدان به ثبت رسیده و شرکت در تیرماه ۱۳۶۹ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.
مکان شرکت: همدان تاریخ بهره برداری: سال ۱۳۵۴
ظرفیت‌های اسمی و عملی شرکت:

«کهمدا»

در گزارش حسابرسی شده ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه ۱۳۹۸، شرکت شیشه همدان به ازای هر سهم ۸۹۱ ریال سود محقق کرده است. همچنین مبلغ بیش از ۱.۰۲۵ میلیارد ریال سود خالص کسب کند که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل رشد چشمگیر ۲۲۴ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین شرکت شیشه همدان در سال مالی مورد گزارش ۳۰۰ درصد افزایش سرمایه را نیز به ثبت رسانده بود.
در ادامه به بررسی برخی از تاثیرگذارترین عوامل سودآوری شرکت می‌پردازیم:

قیمت فروش محصولات:

نرخ فروش تولیدات شرکت شیشه همدان که انواع ظروف شیشه‌ای بطر و جار است متناسب با شرایطی رقابتی حاکم بر عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. نرخ فروش داخلی هر تن انواع ظروف شیشه‌ای بطر و جار در سال مالی منتهی به۱۳۹۸/۰۳/۳۱ مبلغ ۲۳.۳۶۷ هزار ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه سال مالی گذشته، رشد ۵۲ درصدی را به دنبال داشت و نرخ فروش صادراتی شرکت حدود ۶۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

همچنین میزان فروش شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ حدود ۷۴.۳۹۳ تن بوده که سهم بازار داخلی حدود ۹۶ درصد بوده که نسبت به سال مالی گذشته خبر از رشد ۱۷ درصدی را دارد؛ بنابراین شرکت شیشه همدان موفق شد در سال مالی ۱۳۹۸ مبلغ ۱.۷۱۳ میلیارد ریال درآمد عملیاتی محقق کند که ۹۴ درصد رشد نسبت به سال مالی منتهی به ۱۳۹۷/۰۳/۳۱ را نشان می‌دهد.

«کهمدا»

نرخ مواد اولیه مصرفی:

۵۴ درصد از بهای تمام شده شرکت مربوط به خرید مواد اولیه مصرفی است. کربنات سدیم مهمترین ماده اولیه مورد استفاده شرکت است و تماما از بازار‌های داخلی تامین می‌شود، نرخ خرید کربنات سدیم ۶۲ درصد نسبت به سال مالی ۱۳۹۷ افزایش یافته است.

هزینه‌های سربار:

هزینه‌های سربار شرکت حدود ۲۴ درصد از کل بهای تمام شده را از آن خود کرده است. هزینه استهلاک، هزینه انرژی، هزینه قالب مصرفی و تعمیر و نگهداری ماشین‌آلات سهم مساوی را در هزینه‌های سربار دارند.

میزان تسهیلات و هزینه‌های مالی شرکت:

مانده تسهیلات پرداختنی در پایان دوره مبلغ ۲.۷۶۷ میلیارد ریال بوده که بخش عمده آن مربوط به تسهیلات مالی بلندمدت است. شرکت در سال مالی گذشته تسهیلات مالی بلندمدتی را دریافت نکرده بود.

تسهیلات بلندمدت شرکت مبلغ ۲.۷۵۷ میلیارد ریال معادل ارزی ۱۷.۶۷۳ هزار یورو و ۹۷۸.۷۸۲ وون کره جنوبی بوده که مربوط به ماشین‌آلات و تجهیزات وارد شده که مخارج تامین مالی آن بر اساس قرارداد‌های منعقده مشارکت مدنی با بانک ملی و ضوابط تسهیلات دریافتی از صندوق توسعه ملی محاسبه شده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاهش نرخ‌های فروش آبان‌ماه در صورت‌های این شیشه‌ساز ثبت شد؛

ترک ناامیدکننده سودخالص روی "کهمدا"

عملکرد مناسب این شیشه‌ساز در شهریور‌ماه:

شیشه سودسازی "کهمدا" ترک خورد!

نرخ فروش این شیشه ساز ۵۲ درصد رشد کرد؛

رشد «کهمدا» در زمین خارجی‌ها

ارسال نظر