بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

سرمایه‌گذاران تصمیمات حرفه‌ای نمی‌گیرند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید توجه داشت کاهش دامنه نوسان و تغییرات قیمت بر اساس مصوبات شورای عالی بورس بوده و اجرای آن توسط سازمان بورس و فرابورس صورت گرفته و این روند ریسک موجود در سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد و از دارایی سهامداران محافظت می‌کند.
کد خبر : ۱۹۸۴۰۲

سرمایه‌گذاران تصمیمات حرفه‌ای نمی‌گیرند و به زیان می‌رسند

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا پورابراهیمی، اظهار کرد: دررابطه با آخرین تحولات بازار پایه، در جلسه‌ای که با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و فعالان افتصادی داشتیم، گزارش جامعی را در این باره دریافت کردیم؛ بنابراین باید به این نکته توجه کنیم که این تصمیم در شورای عالی بورس اتخاذ شده و در این شورا هم نمایندگان مجلس حضور داشتند و هم نمایندگان بخش خصوصی.

وی افزود: البته باید قبل از اجرای قانون درباره اصلاح آن اطلاع‌رسانی می‌شد و فعالان بازار شرایط خود را با قانون جدید انطباق می‌دادند که فرابورس در این مساله اطلاع‌رسانی مطلوبی را انجام داده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازاری که ریسک کمتری داشته باشد نیاز به دامنه نوسان کمتری دارد به همین دلیل سهامداران اگر نیازمند ریسک بیشتر هستند مانند اتفاقاتی که در موسسات سپرده‌گذاری بدون مجوز روی داد باید در انتظار از دست رفتن دارایی خود هم باشند.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: از نظر علمی و تخصصی بعضی از سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری‌های پرریسک تمایل دارند، اما پس از آن مشکلات زیادی برایشان پیش خواهد آمد. مشکل این است که سرمایه‌گذاران تصمیمات حرفه‌ای نمی‌گیرند و به زیان می‌رسند؛ بنابراین باید توجه داشت کاهش دامنه نوسان و تغییرات قیمت بر اساس مصوبات شورای عالی بورس بوده و اجرای آن توسط سازمان بورس و فرابورس صورت گرفته و این روند ریسک موجود در سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد و از دارایی سهامداران محافظت می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سهامدارانی که تاکید دارند نوسانات بیش از این باشد باید به این مساله توجه کنند که ریسک هم به مراتب افزایش پیدا می‌کند. اما اگر در برهه‌ای از زمان سهامداران و فعالان اقتصادی به ریسک زیاد و دامنه نوسان بیشتر اصرار داشته باشند سازمان بورس باید راهکاری جداگانه در نظر بگیرد و چنانچه این افراد در آینده دچار مشکل شدند، حق هیچگونه اعتراضی را نداشته باشند. طبیعی است در این میان عده‌ای افراد غیر حرفه‌ای هم وارد این بازار می‌شود که تحمل افزایش ریسک را نداشته و مطالبات خود را در آینده از سازمان بورس درخواست می‌کنند که این روندی کاملا غیر معقول است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

ایجاد تورم محاسباتی پس از افزایش قیمت بنزین

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

ورق برگشت

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"اعتماد" عامل ورود نقدینگی به بورس

مدیر نظارت برنهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد:

سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد از ارزش کل دارایی‌های صندوق در بازار پایه

ارسال نظر