بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:بالا بودن نرخ عوارض جاده‌ای سبب اعتراض و نارضایتی مردم و مسافران شده زیرا نرخ‌های مذکور با توجه به شرایط اقتصادی جامعه متعادل و متناسب نیست.
کد خبر : ۱۹۸۹۷۲

گرانی نرخ عوارض جاده باعث نارضایتی مردم و مسافران شده است

به گزارش بورس نیوز، مجید کیانپور درخصوص بالا بودن نرخ عوارض بین شهری، اظهار کرد: بالا بودن نرخ عوارض جاده‌ای سبب اعتراض و نارضایتی مردم و مسافران شده زیرا نرخ‌های مذکور با توجه به شرایط اقتصادی جامعه متعادل و متناسب نیست.

وی افزود: در چند سال گذشته بیشتر آزادراه‌های کشور توسط بخش خصوصی ساخته شده، به همین دلیل طبیعی است که سرمایه گذاران برای برگشت سرمایه و سود اقدام به دریافت عوارض از مسافران کنند، اما نکته ای که دارای اهمیت بوده این است که تمام فشار مالی برای برگشت سود و سرمایه نباید به مردم وارد شود. 

 نماینده مردم درود و ازنا در خانه ملت ادامه داد: به نظر من دولت و وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی حوزه راه می‌توانند سوبسید‌های مالی در جهت کاهش معنادار نرخ عوارض جاده‌ای و کاهش فشار بر مسافران ارائه کنند که با این کارهم سرمایه گذاران به سود خود می رسند و هم مردم می‌توانند از آزادراه‌ها استفاده کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی به دلیل گران بودن عوارض آزادراه ها، عده ای از مسافران از جاده‌های قدیمی استفاده می‌کنند.

کیانپور بیان کرد: این موضوع در تناقض با سیاست کلان دولت در بخش آزادراه سازی است، زیرا دولت‌ها همواره دی پی این هستند که با توسعه آزادراه ها، از میزان تصادفات جاده‌ای بکاهند، حال با گرایش مردم به استفاده از جاده‌های قدیمی عملا بار دیگر آمار سوانح جاده‌ای بالا می رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: افزایش میزان مصرف سوخت، افزایش ترافیک، تشدید مشکلات زیست محیطی به ویژه آلودگی هوا تنها بخشی از تبعات افزایش رجوع مردم به جاده‌های قدیمی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: از دیگر مسائل در بحث وضعیت آزادراه ها، میزان ارائه خدمات رفاهی به مسافران در قبال دریافت عوارض است، در شرایط کنونی میزان خدمات ارائه شده متناسب با میزان عوارض دریافتی نیست. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر