بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بانک‌ها تعداد مطالبات غیرجاری خود را کاهش دهند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: بانک‌ها می‌توانند تعداد مطالبات غیرجاری خود را کاهش داده و بدهی‌ها و معوقات سررسید شده را وصول کنند
کد خبر : ۲۰۰۰۵۱

بانک‌ها تعداد مطالبات غیرجاری خود را کاهش دهند

به گزارش بورس نیوز، علی قربانی در رابطه با راهکار‌های افزایش سرمایه بانک‌ها اظهار کرد: یکی از راهکار‌ها برای افزایش سرمایه بانک‌ها ادغام بانک‌ها با یکدیگر بوده که خوشبختانه در چند سال گذشته این مساله در حال انجام شدن است.

وی افزود: روش دیگر، تجدید ارزیابی دارایی بانکهاست که در این روش املاکی که در اختیار بانکهاست تجدید ارزیابی می‌شود به طور مثال املاکی که بانک‌ها در گذشته خریداری کرده اند را اگر به روزرسانی کنند دارایی و ارزش سرمایه‌شان افزایش پیدا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: فروش اموال مازاد بانک‌ها که جزو سیاست‌های وزارت اقتصاد و دارایی نیز هست که از این طریق بانک‌ها می‌توانند برای افزایش سرمایه‌شان این اموال را به فروش برسانند.

وی توضیح داد: بانک‌ها می‌توانند تعداد مطالبات غیرجاری خود را کاهش داده و بدهی‌ها و معوقات سررسید شده را وصول کنند به ویژه برای افرادی که وام‌های با رقم بالا دریافت کرده‌اند، زیرا کسانی که وام با مبلغ کم دریافت می‌کنند بیشتر پرداخت‌شان به روز است، ولی کسانی که صد‌ها میلیارد وام گرفته‌اند عمدتا بازپرداختشان به تاخیر افتاده و یا مشکوک‌الوصول است که این روش نیز می‌تواند در افزایش سرمایه بانک‌ها موثر باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: فروش اوراق مشارکت و جمع آوری نقدینگی نیز می‌تواند راهی برای افزایش سرمایه بانک‌ها باشد که به این ترتیب قدرت وام‌دهی بانک‌ها به مردم افرایش پیدا می‌کند.

قربانی گفت: مهم‌ترین روش دیگر، بدهکاری دولت به بانک هاست که دولت می‌تواند با پرداخت بدهی‌های خود به بانک‌ها و بانک مرکزی، میزان سرمایه آن‌ها را بالا ببرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر